Milyen a jó ár?

Milyen a jó ár egy kisvállalkozásnak?

Minden vállalkozó életében eljön a pillanat, amikor be kell áraznia a munkáját: a terméket, amit készített, a szolgáltatást, amit nyújt. Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy “Mi is a jó ár az én esetemben?” Pénzügyi coachként most nem fogok azzal foglalkozni, hogy hogyan érvényesítsd az áraidban a költségeidet, a célcsoportod fizetőképességét, a márkádat, vagy éppen az Általad hozzáadott értéket. Most csak azzal foglalkozunk, hogy milyen a Neked jó ár.

Kinek legyen jó az ár?

Mivel az ár határozza meg a bevételedet, ezáltal részben a hasznodat is, és ezzel az életszínvonaladat is, ezért nagyon sok szempontból kell jónak lennie. Jónak kell lennie pl.

  • a célpiacodnak
  • ezen belül a VIP vevőidnek is (hogy kedvezményt is tudj belőle adni)
  • a cégednek, hogy fedezze a költségeidet
  • illetve legyen visszaforgatható nyereség,
  • a konkurenciának, stb.

Szóval nagyjából jónak kell, hogy legyen az árad a célcsoportnak mint masszának, a vevőidnek, a cégedben dolgozóknak (hogy legyen fizetésük), az államnak (hogy legyen belőle adó és egyéb neveken nevezett befizetéseid), a beszállítóidnak (pl. a könyvelődnek – hogy ki tudd fizetni őket), a konkurenciának (abban az értelemben mindenképpen, hogy a piacra történő belépéseddel mennyire forgatod fel az ő megszokott állóvizüket) …

Mit jelent ez?

Milyen a jó ár egy kisvállalkozásnak?
fotó: Stuart Miles/freedigitalphotos.net

Nagyjából azt, hogy egy átlagvállalkozó mindenre és mindenkire tekintettel van az árai meghatározásánál: törvényre, együttműködőkre, vevőkre, munkatársakra, magyarul minden külső szereplőre – csak magára nem. 

Márpedig Te arra alapítottál céget, hogy Te élj meg belőle – méghozzá lehetőleg jól – és nem az állam (ő úgyis kényszerít arra, hogy fizess neki, amiről úgy gondolja, hogy jár neki – erre valók az adótörvények), vagy a konkurencia (minden egyes forint, amiről a rossz árképzésed miatt lemondasz, őket erősíti, mert nála fogják elkölteni a népek).

Röviden:

a jó ár elsősorban és legfőképpen Neked jó.

Minden más szempont ezután jön. És hogy ezeket a szempontokat jól kezeld, rendelkezésre állnak olyan szuper eszközök, mint pl. a marketing. (Ezzel meg tudod keresni Magadnak azt a vevőkört, amelyik igenis hajlandó megfizetni azt az árat, amelyik Neked is jó – és ezért neki is jó lesz. Igaz, ezért cserébe olyat is kell adnod neki, de arra is van egy szuper eszközöd: a tudásod, a szakmai tapasztalatod és a tanulás, amivel fejleszteni tudod Magad és a termékeidet, szolgáltatásaidat.)

 

Milyen a jó ár?

Olyan, amit nem szégyellsz. Szó szerint értsd.

A jó ár ugyanis olyan, amit nem elsősorban a külvilág, sokkal inkább Magad, pontosabban a pénztárcád előtt nem szégyellsz. Ami egy olyan életszínvonalat biztosít Neked, amit aztán mások előtt sem kell szégyellned.

 

Tudsz ilyen jó árat szabni?

Ha igen, gratulálok! Te vagy az, aki úgy él a vállalkozásából, ahogyan azt mindig is megálmodta!

Ez mégsem Te vagy? Akkor gyere el 2016. június 14-én 9.00-re a Hotel Griff-be, és legyél Te is 1.szintű árszabász! Részletekért katt ide! ››› 

Jelentkezni itt tudsz:


Fotó: Stuart Miles/freedigitalphotos.net

Posted on: 2016-05-06, by : Himer Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás