Ki kinek az ura?

Az ár az a valami, amin nemcsak keresni tud egy kisvállalkozó, hanem veszíteni is.

Az ár. Sok kisvállalkozónak egyenesen mumus. Ha vállalkozol, és éppen ott tartasz, hogy egy új terméknek/szolgáltatásnak árat szabj, akkor már valószínűleg megérted a tojó galambot, miért is van úgy elfoglalva a tipródással. De mi ennek a kínlódásnak az oka, sokszor még olyan vállalkozóknál is, akik nem ma kezdték az ipart – és az árazást? Miért olyan nehéz árazni?

 

Ahol garantáltan megfizeted a tudatlanságod árát

 

Az első pont, ahol nagyon el lehet csúszni, az a tudatlanság. Az, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy

  • mi a szerepe a céged talpon maradásában, nyereségességében annak, hogy jól árazol
  • milyen valójában a piacod – a fizetőképessége, az igényei, a problémái, és hogy a búja-baja megoldásáért mennyit hajlandó fizetniAz ár az a valami, amin nemcsak keresni tud egy kisvállalkozó, hanem veszíteni is.
  • mit csinál a konkurenciád – illetve hogy a piacon hol helyezd el Magad és a termékedet/szolgáltatásodat akár az áraiddal is
  • milyen árképzési módszert érdemes a Te termékednél/szolgáltatásodnál, a Te piacodon alkalmazni…
  • és még sorolhatnánk,

mind-mind csak azt fogják Számodra forintosítani, hogy a hiányos ismereteid mennyibe kerülnek Neked.

Éppen ezért van egy jó hírem is: ezek mind tanulható dolgok, tehát tudsz rajtuk javítani. Viszonylag egyszerűen. Hiszen csak megtanulod, aztán alkalmazod, és a veszteség máris kiküszöbölve, de legalábbis jelentősen csökkentve.

Van azonban itt még valami…

 

Ez is pénztemetőd lehet

 

Lehet, hogy tanultál az árakról és az árazásról, mégis nyeli a pénzt a céged. Ennek egyetlen oka lehet: rendszerhiba.

Pontosabban az a hiba, hogy nincs rendszered, ami egységbe olvaszthatná az áraidat, a stratégiádat, a költségeidet, stb. (Esetleg nemcsak ez a rendszer hiányzik, hanem maga a stratégia, a tervezés és egyéb összegyúrandó elemek is?)

Persze ehhez is tudás kell, ami megszerezhető, de még inkább megvalósítás: ha nem vagy képes a gyakorlatba átültetni és alkalmazni azt, amit tudsz, sütheted az egészet, és az életbe rá nem jössz, hogy egy olyan piacon, ahol a termékeddel egyedülálló vagy, nem érdemes a konkurenciához és az iparági átlaghoz belőni az áraidat – mert az egyedülállóság azt is jelenti, hogy

  1. nincs olyan konkurensed, akivel összehasonlítható lehetnél
  2. egyedülálló termékhez egyedülálló költségszintek is tartozhatnak – vagyis az átlagra belőtt hasznodat megeszi a csöppet sem átlagos költségmennyiség.

Ez csak egy példa volt arra, hogy az ár egy olyan eleme a cégednek, amit ha nem összefüggésbe helyezve használsz, és az összefüggéseket nem Te találod ki, akkor szabhatsz akármilyen jó árat önmagában, nem fog segíteni a cégeden.

 

Ahol még ráfizethetsz

 

Van azonban még egy olyan szempont, amit nem árt figyelembe venni, hogy nehogy Te fizess azért, hogy más megveszi a cuccodat:

a tévhiteid.

Talán el sem hiszed, de sok vállalkozó fut bele abba, hogy hiába tanult már sok mindent az árakról, a megszerzett tudást mégsem képes alkalmazni. Ennek mindig van valami szemléletbeli, gondolkodásbeli gátja.

Ha elég sokszor hallottál már olyat, hogy

  • olcsó húsnak híg a leve…
  • a gazdagok mindig a szegényeken híznak…
  • a vállalkozók mind csalók…
  • szegények vagyunk, de tisztességesek…
  • és más ehhez hasonlók,

akkor jó esélyed van arra, hogy árazáskor beinduljanak ezek a rejtett programok kattognak az agyadban, és felül is írnak minden józan számítást. Ez az a szitu, amikor ahelyett, hogy Te lennél ura az áraidnak, az áraid fognak uralkodni Rajtad: a rosszul szabott áraid miatt olyan életszínvonalad lesz csak, amit már régen túl akartál lépni. Hacsak nem ismered fel, és nem vagy képes kezelni ezeket a tévhiteket, akkor még csak érteni sem fogod, mi a fenéért nem jön ez össze Neked.

Ha nemcsak a tudást akarod megszerezni, és a rendszeredet akarod kidolgozni, hanem azt a rejtett veszélyfaktort is le akarod küzdeni, ami tudat alatt dolgozik a céged nyeresége ellen, akkor gyere el június 14-én a Hotel Griffbe az Árszabász tréningre! Jelentkezni itt tudsz ›››

 

Posted on: 2016-05-11, by : Himer Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás