Készen állsz? Vagy készen vagy?

Nagyon sokan vannak zavarban, ha nyilvánosan kell szerepelniük. Az, hogy kiállsz több száz, esetleg ezer ember elé beszélni, sokakat riaszt. Ezen lehet gyakorlással segíteni: előre megírod a szöveget, kipróbálod, mennyi ideig tart, amíg elmondod, ha kell, húzol rajta, átírod helyenként, tükör vagy éppen a tablet kamerája előtt gyakorlod, a barátodnak előadod, stb. Ez mind nagyszerű trükk – ha előadsz. De mi történik akkor, amikor nem tudsz pontról pontra felkészülni arra, amit mondasz? Merthogy a riporter az olyan, hogy kérdez – ami éppen akkor eszébe jut… Erre is készen állsz? Vagy ettől teljesen készen vagy? Gyorstalpaló felkészülés a médiaszereplésre.

 

Állj készen a váratlanra!

 

Hogyan lehet felkészülni arra, hogy egy beszélgetés bármelyik pontján bármilyen irányt vehet a kommunikáció?

 

Egyszerűen: Neked kell irányítanod a beszélgetést.

 

Felkészülés a médiaszereplésre - de hogyan?

 

A magabiztos megjelenésnek nemcsak az a kritériuma, hogy csípőből és mosolyogva válaszolsz a kérdésekre. Hanem az is, hogy egyenrangúként veszel részt a beszélgetésben.

Hogyan?

Erről hallasz majd sok érdekeset a szeptember 22-i Kerülj képbe! tréningünkön ›››, ezért most csak néhány alapelvet szeretnék tisztázni, ami garantáltan meg is nyugtat:

 

 

  • Téged éppen azért hívtak meg a beszélgetésre, mert a saját területed szakértőjének tartanak!

 

  • a témáról előzőleg érdeklődhetsz az újságírónál/szerkesztőnél – sőt a legtöbben még azt is elárulják, hogy milyen vezérgondolat mentén szeretnék körbe járni az éppen aktuális témát
  • fogd fel úgy az interjút, mint egy személyes/telefonos ügyfélbeszélgetést! – ne azokra gondolj, akik esetleg hallgathatnak/nézhetnek (alig pár tízezren… 🙂 ), hanem csak a riporter(ekk)el foglalkozz, aki(k) Veled szemben ül(nek). És igazából tényleg velük beszélgetsz, nem?
  • az újságírók jóbarátja a Google – vagyis igen valószínű, hogy a blogod, weboldalad révén bukkannak Rád. A blog meg egy az egyben arról szól, amiben Te szaki vagy – vagyis minden ott van már leírva, amit csak kérdezhetnek!
  • a Google Neked is jóbarátod! – vagyis ha kaptál egy témát (amire, ugye, rá is kérdezhetsz még a beszélgetés leegyeztetésekor, ld. fentebb), akkor miért ne készülj még egy kicsit rá?
  • amit találsz a neten, arról alkoss véleményt! – a szakma alapjai mindenkinél ugyanazok, de a tapasztalat átszínezheti ezt, és ezt érdemes kifejezésre is juttatni.
  • készülj a témához passzoló ügyfélsztorikkal! – nem biztos, hogy fel is fogod használni, de egyrészt színesítheted vele a riportot, másrészt profizmust sugall, harmadrészt Neked is jó lelki kapaszkodó, ha a sikereidről beszélhetsz. 🙂

 

Ha ezt mind figyelembe veszed, végigzongorázod, akkor a szakmai felkészültséged felől nyugodt lehetsz.

 

Ha ennél sokoldalúbb felkészültségre van szükséged, akkor gyere el a Kerülj képbe! tréningünkre, ahol a külső megjelenésről, kommunikációról és az ingyenes sajtóba kerülés módszereiről is mindent megtudhatsz! ›››

 

Csengő kasszát és jóhírű vállalkozást kívánok!

🙂 Csilla 🙂

Posted on: 2016-09-02, by : Himer Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás