Miből lesz a bevétel?

A bevétel a kisvállalkozásod életképességének záloga.

A bevétel fontos dolog, de nem a legfontosabb. Ennek ellenére ezzel kezdődik a vállalkozás sikere. Hiszen ha nincs bevétel, akkor nincs vállalkozás sem. De miből lesz a bevétel? Melyik tevékenységi terület felel ezért? Van egy elméletem erről, amelyet már többször is emlegettem. Most megérdemli, hogy ki is fejtsem. És a kapcsolódási pontjait is megismertessem veled. Aztán mindennek a tetejébe bizonyítani is fogom az igazam. Esettanulmánnyal.

 

Bevétel – az alfa és az omega

 

Bár egy vállalkozás sikere nem egyedül a bevételétől függ, mégis ez a kiinduló pont. Nem nehéz belátni pénzügyileg, hogy egy cég addig életképes, amíg vannak értékelhető bevételei.

 

Milyen az értékelhető bevétel?

 

  • rendszeres – nem a mértéke, hanem az időbelisége. Tudom, ez itt vállalkozás, ahol a bevételek nem minden hónap tizedikén érkeznek, hanem kampánytól kampányig tartanak. Ebből már látszik is, hogy a bevételek szerzésében a marketingnek nagy szerepe van. Hiszen a bevételeid a kampányaidból származnak (nagyobb részt), azokat pedig egyrészt tervezned kell, másrészt a marketinged teszi sikeressé.

 

  • van megfelelő nyereségtartalma – ez már igazi pénzügyi feladvány. A nyereségesség, ami nem mellesleg a céged hosszú távú életképességének záloga, ugyanis az árak kalkulációján múlik. Azon, hogy van-e megfelelő haszonkulcsod. Az áraidon ugyanis már akkor is van nyereségtartalom, ha fedezik az összes költségeidet. Az viszont a hosszú távú kilátásaid miatt nagyon nem mindegy, hogy mennyivel nyúlnak túl a bevételeid a költségeiden.

 

  1. Ha nem sokkal, akkor csak küzdesz, mint malac a jégen, és gyakorlatilag napról napra élsz.A cégedben dolgozol, nem a cégeden, mert anapi tűzoltás mellett nem is marad időd másra. (Az ilyen cégek szokták általában 5 éven belül lehúzni a rolót.)
  2. Ha egy átlagos színvonalon, akkor csak stagnálsz. Megélsz belőle, de ugyanezt elmondhatnád akkor is, ha alkalmazottként húznád le a napi 8-10 órád. (És valljuk be őszintén, NEM ezért szokott vállalkozni az ember fia/lánya.)
  3. Ha tisztes hasznot termelsz, akkor viszont nem robotolsz, mert van pénzed fejleszteni, automatizálni, alvállalkozókat, beszállítókat, munkatársakat megfizetni. Fejlődsz. És van pénzed arra, hogy megvásárold mások munkáját, hogy neked legyen szabadidőd. (Na, ezért szoktunk vállalkozni!)

 

  • realizált – vagyis a bevételed nemcsak megrendelésekből áll, és papíron létezik, hanem be is folyik a bankszámládra, a kasszádba. Bármilyen meglepő, ez gyakrabban jelent problémát a kisvállalkozásokban, mint amilyen banálisan ez hangzik. A bevételek realizálása ugyanis elsősorban nem pénzügyi probléma, hanem értékesítési. Ergo csak akkor van tényleges bevételed, ha az értékesítésed működése illeszkedik a többi rendszeredhez: a marketinghez és a pénzügyekhez.

 

Hogyan termelj értékelhető bevételt? 

 

Nem nehéz kitalálni: a három nagy rendszer összehangolásával.

 

A bevétel a kisvállalkozásod életképességének záloga.
fotó: pixabay.com/geralt

Melyek az értékelhető bevétel termelésének sarkalatos kérdései? 

 

A marketingben: 

 

  • Kiknek akarok eladni, szolgáltatni? Kik a célcsoportom?
  • Csak egy célcsoportom van, vagy több?
  • Tudok-e célcsoporton belül mikroszegmentálni? (Tovább szűkíteni, hogy pontosabb legyen a célzás.)
  • Mik az igényeik, vágyaik, problémáik?
  • Tudok nekik olyat adni, amire nagy szükségük van?
  • Elég sokan vannak-e?
  • Fizetőképesek-e? (Vagyis meg tudják-e és hajlandóak-e megfizetni azt az árat, amit adok nekik?)
  • Hol találhatóak meg? (Mit néznek, olvasnak, hová járnak, stb.?)
  • Hogyan érhetőek el? (Szórólappal, újsághirdetéssel, online, stb.?)
  • Mi ennek a költsége?
  • Milyen alkalmakra tudok kampányt szervezni?

 

Az értékesítésben: 

 

  • Milyen termékpiramist tudok felépíteni a célcsoportomnak?
  • A termékpiramis melyik pontján milyen értékesítési mennyiséget tervezek? (Ez az elérni kívánt cél, ez döntő befolyással lesz az áraimra!)
  • Milyen formában értékesítem a termékeimet, szolgáltatásaimat? (Pl. darabonként, mennyiségi sávonként, modulos rendszerben, stb.)
  • Milyen upsell és downsell, esetleg cross sell lehetőségeket tudok beépíteni?
  • Melyik kampányt milyen érvrendszerrel tudok megtámogatni?
  • Milyen fizetési módok megszokottak a célcsoportomban? (Pl. utánvét, átutalás, készpénz, stb.)
  • Milyen fizetési módokat kínáljak fel, ami a számomra is előnyös?
  • Milyen fizetési konstrukciókat dolgozzak ki? (Pl. előrefizetés, részletfizetés, stb.)

 

A pénzügyekben: 

 

  • Milyen árazást alkalmazok? (Pl. költségalapú árazást, értékalapú árazást, vagy dinamikus árazást?)
  • Milyen haszonkulccsal dolgozom?
  • Milyen technikai megoldásokat alkalmazok, hogy a megrendelés ellenértéke biztosan be is érkezzen? (Pl. weboldalon keresztüli azonnali bankkártyás fizetés)
  • Mikor állítom ki a számlát? (Pl. a teljesítés pillamatában, vagy következő hónap első napján kötegelve?)
  • Milyen engedményeket adok? (Pl. mennyiségi kedvezmény, gyors fizetést ösztönző kedvezmény, stb.)

 

Természetesen ennél több kérdés is lehet a cég bevételeivel kapcsolatban – a vállalkozásod profiljától, célcsoportjától és a te elképzeléseidtől függően.

Viszont ezek azok a kérdések, amelyeket minimálisan jó, ha felteszel magadnak, és meg is válaszolod őket, hogy korrekt, értékelhető bevétel legyen a cégedben.

 

Csengő kasszát és sikeres vállalkozást kívánok! 

🙂 Csilla 🙂 

 

Fotó: pixabay.com/geralt

Posted on: 2017-05-02, by : Himer Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás