Újévi fogadalom tőlem neked – avagy miért lesz jó neked 2018?

Az újévi fogadalom azért nehéz ügy, mert rosszul csinálják. Mutatom, hogyan kell jól!

Az újévi fogadalom mostanában nagy divat – tekintve, hogy most van szezonja. Arról nagyjából már ezren és ezerféleképpen értekeztek, hogy miért nem működnek az újévi fogadalmak. Én azonban megfogadtam valamit – ahogyan megfogadtam tavaly is. És működött. Szóval most ugyanazt a technikát alkalmazom, és ezzel te is jól fogsz járni. Mutatom, hogy miért és hogyan.

 

 

Újévi fogadalom – 2017-re

 

Persze már tavaly is megelőzte ezt az újévi fogadalom című történetet némi tudatos előkészítés. Részt vettem Sánta Csaba évtervező tréningjén. Aminek igazából nem sok köze volt az üzleti tervezéshez, és csak érintőlegesen a stratégiaalkotáshoz. Mégis el tudtunk tölteni egy egész napot azzal, hogy letisztázzuk a fejünkben cikázó gondolatainkat a jövőnkről.

 

Ha azt hiszed, ez valami habosított humbug volt, akkor tévedsz. Igaz, hogy csak az előttünk álló egyetlen évvel foglalkoztunk, viszont abban az egy évben is lehetett volna nagyjából ezerfelé szakadni. (Volt olyan résztvevő, aki kifejezetten azért jött el, mert megunta, hogy szétforgácsolódik a feladatai, az ötletei és a mindennapi tűzoltás között.)

 

Ezért leírtuk a sok és sokféle célt – és elkezdtünk priorizálni. Egészen addig, amíg el nem jutottunk az egy célig – mindenek felett.

 

Az újévi fogadalom azért nehéz ügy, mert rosszul csinálják. Mutatom, hogyan kell jól!
Az újévi fogadalom azért nehéz ügy, mert rosszul csinálják. Mutatom, hogyan kell jól!

 

Újévi fogadalom – ezért lett jó a 2017-es évem!

 

Szóval megtaláltuk azt az egy célt, aminek minden mást alárendeltünk. Ezért haladt a vállalkozásunk. Az én célom 2017-re egy szó volt: adatbázisépítés. És lőn.

 

Igaz, én eredetileg mennyiségre gondoltam, de az év végére kristálytisztává vált, hogy a minőségi adatbázis elérése mennyivel jobbat tett az eredményeimnek. Egyszerűen azért, mert a veszettül nagynak nem mondható listám úgy elköteleződött mellettem, hogy igen tisztes adófizetője lehettem 2017-ben a magyar államnak. Azért, mert az adatbázisom minden második tagja vevőm lett (nem is kicsit, nagyon), és minden negyedik tagja visszatérő vevőm.

 

Szerintem az, aki 50%-os konverziós arányt mondhat magáénak a listájáról, az nem teljesített rosszul. Aki meg kapásból első évben 25%-os konverziót mutat fel visszatérő vevőkből, az még elégedettebb lehet az élettel. (A teljesítményével meg pláne.)

 

Erre is büszke vagyok…

 

És közben születtek ilyen vevővélemények:

 

Meg ilyenek:

 

 

És ilyen értékelések a Vállalkozás(újra)indító workshopról:

 

EZT MONDTA AZ EGYIK RÉSZTVEVŐ…

=====================

…a Vállalkozás(újra)indító workshopról:

Ez is megéri, hogy újévi fogadalom legyen belőle... :) Bár az én célom NEM ez volt.
Ez is megéri, hogy újévi fogadalom legyen belőle… 🙂 Bár az én célom NEM ez volt.

“Az év legjobb tréningje volt! A workshop végére teljesen összeállt a fejemben az éves üzleti terv, a feladatok, a számok, a kapacitásaim rendje.

Csilla rendkívül jól testre szabja a mondanivalót, segít megérteni a folyamatok egészét és az összefüggéseket. Nagyon nehéz téma, ennek ellenére az elejétől a végééig maximálisan értettem mindent, egy másodpercet nem unatkoztam.”

Göcző Ágnes​, marketingfanatikus, a MarketingJam ügyvezetője

 

És ez mind csak azért, mert EGYETLEN fő célom volt: az adatbázisépítés.

 

OK, de mi kellett az újévi fogadalom valóra váltásához? 

 

Ahhoz ugyanis, hogy ezt elérjem, több dolog is kellett.

 

Először is tervezés, előkészítés – és ezen a ponton bukik meg a legtöbb újévi fogadalom. Enélkül ugyanis minden újévi fogadalom maximum vágy.

 

És még valami kellett hozzá. Az egy, mindet felülíró cél, ami miatt egy irányba húztam egész évben, és nem volt semmi, ami eltérítsen. Így nem forgácsolódtam szét, fókuszált maradtam, és még mindig visz a lendület.

 

A többi már csak aprólék:

 

  • kommunikálni minden, a célcsoportom számára releváns csatornán (az év felfedezése: a LinkedIn! Az idei évé pedig szerintem – bármilyen meglepő is, de – a Pinterest lesz.)
  • a célcsoportom igényeinek megfelelő termékek fejlesztése
  • a célcsoportot érdeklő tartalmak írása, beleértve a csalianyagot is
  • hirdetések célcsoportreleváns megfogalmazása és a megfelelő csatornák kiválasztása (nekem a Facebook jött be a leginkább, de idén kipróbálom a LinkedIn hirdetést is)
  • együttműködés a lehetséges szakmai partnerekkel (ahogyan a dolog kinéz, idén stratégiai együttműködésbe fogunk a Vállalkozás okosan! stábjával)

 

Röviden: minden az adatbázisépítés irányába mutatott, de ehhez olyan eszközöket dolgoztam ki, vettem igénybe, amelyek ezer más dolgot is lehetővé tettek (pl. ismertségnövelést, márkaépítést, online térfoglalást, szolgáltatásértékesítést stb.) – mert minden mindennel összefügg.

 

Ennek eredményeképpen 2018. január 4-én és 11-én fogom megtartani a második workshopomat – ami telt házas. (Komolyan mondom, még szilveszter napján is volt megrendelőm. Most ott tartunk, hogy egy gombostűt nem fogunk tudni leejteni csütörtökön a teremben, de a csapat már most gőzerővel dolgozik a titkos FB-csoportban – szóval ütős kis banda jött össze.)

 

Ennek pedig vannak következményei is 2018-ra és rád nézve…

 

Újévi fogadalom – 2018-ra

 

Az újévi fogadalom erre az évre nálam így néz ki:

 

terjeszkedés.

 

Mellette persze marad az adatbázisépítés is, de ennek tavaly jól bejárattam a módszereit, szóval ez már nem lesz akkora falat.

 

A kreatív kontoller (köz)beszól: 

 

Nem tudom, figyelted-e, de eddig minden fő célom egyetlen szó volt. Azt nem mondom, hogy neked is egy szóval kell csak megfogalmaznod a fő célodat, de azt igen, hogy próbáld meg minél szikárabban, minél egyszerűbben megfogalmazni, mit is akarsz elérni. Ugyanis egyrészt annál világosabb lesz számodra is, mit is akarsz valójában, másrészt annál könnyebb lesz az egy célhoz hozzárendelni a megfelelő eszközöket, erőforrásokat.

 

Mit jelent a terjeszkedés – neked és nekem?

 

Szélesedő szolgáltatáspaletta

 

Egyre többféle formában és témában igyekszem majd kiszolgálni az igényeidet, a szükségleteidet, lefedni a tudásod fehér foltjait. Így az idén lesz:

 

  • két napos árazási workshop – február 8-án és 15-én, valamint március 22-én és 29-én, és október 4-én és 11-én
  • két napos adózási tréning (a Vállalkozás okosan! szakértőjével, Szilágyi Anitával közösen) – április 19-én és 26-án, valamint november 22-én és 29-én
  • két napos pénzügyi stabilitási tréning – május 10-én és 17-én, valamint június 7-én és 14-én, illetve szeptember 6-án és 13-án
  • két napos karácsonyi kampánytervező tréning – augusztus 23-án és 30-án
  • két napos vállalkozás(újra)indító workshop – november 8-án és 15-én (aztán 2019 januárjában)
  • új, modulos rendszerű vállalkozásindító csomag – kifejezetten induló vállalkozásoknak (ezt tervezem karácsonyi ajándéknak)
  • évkezdő csomag – pénzügyi gatyába rázó szolgáltatáscsomag

 

Új tudásanyagok

 

Újévi fogadalom gyanánt ritkán szoktak tudásanyagokat emlegetni, de nálam ez is kipipálható:

 

  • Könyvelő-vállalkozó szótár – hogy értsétek egymás szavát a könyvelőddel
  • One pager – ez a fajta üzleti terv bemutatás, amit érdemes megtanulni a startup-októl
  • Validálás – egy másik startup eszköz, ami segít, hogy az új terméked bevezetésének kockázatát a minimálisra csökkenthesd
  • Üzleti tervezési checklista – az ingyenesen letölthető üzleti terv sablon mellé jól jöhet a kiegészítő tevékenységekről
  • ÁFA-analitika – kész, azonnal használható táblázat (ha nincs számlázó programod, amiből lehúzd magadnak a listát)
  • Árajánlat, amitől a vevő garantáltan téged akar – ehhez nincs is mit hozzáfűzni 🙂
  • Likviditást segítő ajánlati elemek – az ellenállhatatlan árajánalt egyenes folytatása, ami a te bankszámládnak és a fizetőképességednek is jót tesz
  • Cashflow-táblázat – eszköz a pénzáramlásod kézbentartására, tervezésére, amivel az üzleti tervedet is megalapozhatod
  • 30 perc KKV-pénzügyek – 30 perc alatt elolvasható, és könnyen érthető tudásanyag, ami összefoglalja, mit jelentenek a pénzügyek egy KKV számára

 

Új találkozási fórumok

 

2018-ban egyre több helyen találkozhatsz velem, hogy kérdezhess, hogy válaszolhassak neked, és hogy megtanulhasd, hogyan lehet XXI. századi módon kisvállalkozást vezetni. A Facebook és a blog mellett jövök még:

 

  • az Instagramon
  • a Pinteresten
  • a LinkedIn-en
  • kiállításokon
  • vendégbloggerként (pl. a Vállalkozás okosan! blogjában – az első cikkemet itt olvashatod vagy a Kamaraonline szakértői blogjában)
  • előadóként rendezvényeken (tavaly például meghívott előadni egy Facebook Live-ra Vida Ági is, itt megnézheted, és előadó voltam likviditás témában a KKV Üzleti csoport meetup-ján Csatlós Csilla előtt, aki a kintlévőségekről beszélt)
  • és még ki tudja, hol kötök ki… 🙂

 

Szóval ezt fogja jelenteni neked az, hogy az én fő célom 2018-ra a terjeszkedés.

 

Mi lesz a te fő célod erre az évre?

 

Bármi is, én kívánok hozzá boldog újévet, csengő kasszát és sikeres vállalkozást!

 

🙂 Csilla 🙂
MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

Posted on: 2018-01-01, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás