A termékbe kódolt bevételnövekedés

Bevételnövekedés growth hackinggel - ha ez a technika kicsiszolódik, megváltoztatja a markeringet. És a pénzügyet.

A bevételnövekedés szinte minden vállalkozás első számú célja. Pedig igazából a profitnövelésre kellene koncentrálni, hiszen a profit az, ami a cégnél marad – és nem a bevétel. Persze a bevételek felturbózása sem hátrány – ha megfelelő költségkontrollal párosul. Ekkor ugyanis egyenes az út a gazdasági sikerhez. A Hubspot most előállt egy ötlettel a GrowthHackers konferencián San Diegoban február 6-án. Ha ez bejön nekik, akkor úgy növelnek bevételt, hogy közben csökkennek a költségeik – vagyis újra profitot realizálnak, gyakorlatilag újabb kiadás nélkül. Hogyan? Mutatom. 

 

 

Bevételnövekedés – hogyan lehet elérni? 

 

A bevételnövekedés jó dolog, de ne legyen a szent tehenünk. Mint  fentebb írtam már, ha a bevételnövekedés nem jár együtt szoros költségkontrollal, akkor még növekvő bevételek mellett is simán tönkre mehetsz.

 

Korábban arról is írtam már, hogyan, milyen eszközök bevetésével lehet maximalizálni a bevételt és a profitot. Ezek mind ngyszerű, ráadásul bevált eszközök is arra, hogy a bevételeinket feltornásszuk. Vagyis nincsen velük semmi baj, még mindig kiválóan alkalmasak a bevételnövekedés elérésére.

 

A bevételek maximalizálásának másik vetülete, amikor ezt a problémát a termékpiramis szemszögéből próbáljuk megoldani. Ez a felfogás is eredményezhet bevételnövekedést, és alkalmas arra, hogy kimaxoljuk a profitot.

 

És most itt van valami, ami tulajdonképpen meghekkeli a bevételnövekedést.

 

Bevételnövekedés growth hackinggel - ha ez a technika kicsiszolódik, megváltoztatja a markeringet. És a pénzügyet.
Bevételnövekedés growth hackinggel – ha ez a technika kicsiszolódik, megváltoztatja a markeringet. És a pénzügyet.

 

Bevételnövekedés és growth hacking

 

Tudod, mi a growth hacking? 

 

Dr. Kádas Péter, a téma egyik szakértője szerint:

 

“Leginkább azt lehetne mondani, hogy a growth hacking egy adat-központú online marketing szemlélet, mely – az offline display-alapú logikáját továbbvivő “régi” online marketing modellekkel ellentétben – sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a tesztelésre-optimalizálásra, a nem szokványos csatornákra és a komplex, nem ritkán több lépcsős, pszichológiailag és UX (felhasználói élmény – a szerkesztő megjegyzése) szempontból aprólékosan és gondosan megtervezett esemény-láncokra.”

 

A growth hacking igazából onnan kapta a nevét (legalábbis az én meglátásom szerint), mert nagyon gyorsan látványosan nagy növekedést lehetett elérni vele – gyakorlatilag az akkoriban uralkodó marketingmódszerek meghekkelésével. Az eredmény: robbanásszerű bevételnövekedés. Na, ezért érdekes nekünk a growth hacking.

 

Bevételnövekedés a termék meghekkelésével

 

És itt jön a Hubspot, amely lényegében meghekkeli az eddig ismert termékfejlesztést és az erre ráhúzható termékpiarmist, valamint az ehhez igazított sales funnelt is.

 

A Hubspot már most is ingyenesen adja szoftverei egy részét. Az ugyanarra a funkcióra alkalmas szoftverei közül pedig a többet tudót egyre drágábban. Nincs ezzel baj, az átlagos termékpiramis erre épül fel. Ma már szinte mindenki így csinálja.

 

Ehhez képest a Hubspot most azt akarja elérni, hogy beépítse a termékeibe a growth hackinget. Ez annyit tesz, hogy az ingyenes termékei saját maguk adják el a fizetős, többet tudó verziókat. Ezzel valójában beépítik a termékeikbe a virális terjedést – és a bevételnövekedést. Vagyis a termékbe be vannak építve virális pontok, ahol a vevő az ingyenes verzióban rákap a kibővített funkciókra, amiket már csak fizetősen érhet el.

 

Miért jó a bevételnövekedés growth hacking módra? 

 

Mert nem kerül külön pénzbe az ingyenes felhasználók vevővé konvertálása.

 

Ezt eddig mindenféle kampányokkal lehetett elérni: e-mail kampány (ami ugyan olcsó, de mégsem teljesen ingyenes), hirdetések, remarketing, akciók… Most azonban az ingyenes termék fogja eladni a saját fizetős, kibővített funkciójú változatát.

 

Hogy ez hogyan fog megvalósulni a Hubspotnál, még rejtély. De az ötlet van annyira jó, hogy szerintem olyan, mintha kombinálták volna az MVP (minimálisan működőképes terméket – minimum viable product) és a freemium üzleti modellel. Az, ami itt ingyenes (free), az a minimálisan működőképes termék. Csakhogy a minimális azt is jelenti, hogy bár használható, vagyis van haszna, de nem biztosít előnyöket. Így például a Hubspot ingyenes cuccai nem biztosítanak a vállalkozásoknak versenyelőnyöket. (Még versenyegyensúlyt sem feltétlenül.) Vagyis ha valóban az igényekhez igazodóan használtaó terméket akar a vevő, akkor kénytelen megvenni a fizetős cuccot.

 

Mivel a Hubspotnál konkrétan szoftverről van szó, simán el tudom képzelni, hogy a fizetős verzióra váltás lehetőségét valamilyen felhasználói élményt nyújtó módon tolják a felhasználók arcába – és mindig akkor, amikor éppen valamilyen elemzést futtat a júzer, amiből jobb lenne, ha többet, szebbet, jobbat kaphatna. Vagyis éppen akkor, amikor azon kezd el bosszankodni, hogy miért nem tudja az ingyenes változat ezt is, azt is, amazt is.

 

Bevételnövekedés meghekkelve

 

Szerintem ez az ötlet szélsebesen fog elterjedni. Meg fogja változtatni a mai értelemben vett termékpiramist, és az arra felhúzott sales funnel-eket is.

 

Miért? Mert egy füst alatt csökkenti

 

  • a termékfejlesztés
  • az értékesítés
  • és a marketing (elsősorban a lead- és a vevőgondozás) költségeit.

 

A termékfejlesztését azért, mert egy fejlesztési folyamatba integrálja majd az MVP-től egészen a prémium termékig a termékpiramis teljes spektrumát.

 

Az értékesítését azért, mert ez a fajta termékpiramis automatizálja a sales funnel lépcsőfokait is – márpedig az automatizálás rendszerint költségcsökkenéssel jár.

 

A marketingét azért, mert ha a termékbe be van építve a forgalomnövekedés és vele a bevételnövekedés is, akkor csak az ingyenes termék felhasználóinak megszerzésére kell ugyanazt költséget fordítani, mint ma. Onnantól pedig a termék eladja a magasabb szintű verzióit – külön költség nélkül.

 

Vagyis ebbe a rendszerbe egyszerre van kódolva a bevételnövekedés és a költségcsökkentés. Vagyis a profitmaximalizálás. Minden pénzügyes és vállalkozástulajdonos álma.

 

Te hogyan kezded el alkalmazni ezt az ötletet?

Csengő kasszát és sikeres vállalkozást! 

🙂 Csilla 🙂 

Posted on: 2018-02-20, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás