7 dolog, amit a nyári uborkaszezonban megtehetsz a vállalkozásodért

Az uborkaszezon messze nem probléma - kérdés, hogy mennyire készülsz fel rá, és mihez kezdesz vele.

A nyári uborkaszezon minden vállalkozó számára érdekes időszak. Leírhatatlan érzéseket vált ki ugyanis. Azért leírhatatlan, mert ellentmondásosan vegyesek ezek az érzelmek. Egyfelől jól jön a lazább időszak, hogy egy kicsit kifújhatja magát az ember fia/lánya. Másfelől azonban übergáz, hogy amikor annyira kellene a pénz (mert a gyerek táborba megy, meg jó lenne elmenni valahová nyaralni i, és ehhez hasonlók), alig-alig csordogál a kasszába valami. Vannak azonban olyan elfoglaltságok, amelyeket ilyenkor is megtehetsz a vállalkozásodért – és ezek legkésőbb ősszel kamatostul meg is térülnek!

 

 

Tippek az uborkaszezon elé

 

Az uborkaszezon legnagyobb veszélye, hogy nem nagyon van bevételed. Ez a legidegesítőbb az egészben, különben bánná a kakukk, hogy így jártál. Kinek ne jönne jól, hogy egy kicsit lazulhat munkaidőben??? 🙂

 

Ami engem pénzügyesként és megrögzött tervezőként mindig meglep, az az a tény, hogy minden nyáron tele vannak a vállalkozói csoportok a Facebook-on a panasszal, hogy ilyenkor még a fű sem nő. Meg már tavaly is így volt, és nem lehet semmivel sem rávenni a vevőket, hogy nyáron is vásároljanak.

 

Namármost. Ha ez már tavaly is így volt, meg minden évben így van, és nem lehet rávenni a vevőket arra, hogy ilyenkor vásároljanak, akkor ezt a jelenséget úgy hívják, hogy

 

szezonalitás. 

 

Ez pont azt írja le, amit a kisvállalkozók (is) ilyenkor a saját bőrükön tapasztalnak: azt, hogy a forgalom nem egyenletes az év minden szakában.

 

Van, amikor ennek az egyenetlenségnek baromira örülünk. Click To Tweet

 

Ez jellemzően a karácsonyi szezon, amikor talán csak a szabadtéri strandok forgalma nem dönt csúcsokat.

 

És van, amikor úgy érezzük, hogy emiatt nagyokat szívunk. Click To Tweet

 

Ez pedig jellemzően a nyári szabadságolások időszaka, azaz a nyári uborkaszezon.

 

A szezonalitásban az a nagyszerű, hogy többé-kevésbé kiszámítható. Click To Tweet

 

Mert rendszeresen ugyanakkor jelentkeznek a forgalomban a változások. Így ezekre a változásokra fel lehet készülni.

 

Hogyan lehet felkészülni a szezonális hatásokra? 

 

A recept hihetetlenül egyszerű – már a balatoni lángossütők is ezt alkalmazták:

 

akkor kell megkeresni a pénzt, amikor van kereslet - arra az időre is, amikor már nem lesz. Click To Tweet

 

Vagyis a képlet egyszerű: a forgalom kiugrásait kell úgy meglovagolni, hogy annyit kereshess rajtuk, hogy akor is eltartson, amikor éppen nem tudsz eladni egy huncut fogpiszkálót sem.

 

Ez röviden annyit jelent, hogy erre kell tervezned, amikor a vállalkozásod éves üzleti tervét elkészíted. (Ugye van ilyened? 🙂 Ha netán mégsincs, akkor itt kérhetsz segítséget az elkészítéséhez. ››› )

 

Tippgyűjtemény uborkaszezonra

 

És most jöjjön a lényeg, amiről a cikk címe is szól:

 

mit lehet tenni, ha beüt az uborkaszezon? Click To Tweet

 

Van 7 tippem. Mind kiváló időtöltés, mert garantáltan kamatostul megtérül a befektetett munka, mihelyst lecseng az uborkaszezon:

 

Az uborkaszezon messze nem probléma - kérdés, hogy mennyire készülsz fel rá, és mihez kezdesz vele.
Az uborkaszezon messze nem probléma – kérdés, hogy mennyire készülsz fel rá, és mihez kezdesz vele.

 

Azt hiszem, a különböző pontok önmagukért beszélnek, de azért lehet, hogy némelyikkel kapcsolatban tudok meglepőt is mondani. Ezért kicsit belemegyünk.

 

Uborkaszezon-tipp #1: Frissítsd fel a weboldalad! 

 

Természetesen ezt sem csak úgy vaktában. Sok guru szeret hivatkozni a Michael E. Gerber: V-mítosz című örökbecsűjére. Ez nem véletlen.

 

Ebben a könyvben is az szerepel, hogy ismerd meg a célcsoportod – de olyan mélyen, amennyire ez csak lehetséges. Például akár azt is meg lehet tőlük kérdezni, hogy egy olyan témájú weboldalon, mint amilyen a tiéd is, milyen színek esnének jól a szemüknek. (Nem viccelek!)

 

A nyár hosszú, de ha némi jutalommal is kcsegteted a népeket, és időben (értsd: még a tanév vége előtt) begyűjtöd az adatokat, akkor az egész nyarat már a célcsoportod igényeihez igazított weboldalad kipofozásával töltheted.

 

Uborkaszezon-tipp #2: Lépj GPS-üzemmódba! 

 

Ugye, te is ismered azt a GPS-mondatot, hogy “Újratervezés”?

 

Hát tedd ezt te is!

 

Ez az ún. mind-year planning, azaz az évközépi áttervezés időszaka. Ilyenkor szokás a következőket tenni:

 

  1. elővenni a múlt év végén, de legkésőbb ez év elején erre az évre elkészített üzleti tervedet
  2. elővenni az eddigi adatokat erről az évről
  3. összehasonlítani a kettőt, és megtalálni, hol teljesítetted a tervet, és hol maradtál el tőle brutálisan, esetleg hol teljesítettél jobban a vártnál
  4. áttervezni a folyamatot, hogy az erre az évre meghatározott célokat mégis teljesíthesd.

 

Erre egyébként nagyszerű alkalom lesz a Vállalkozói napközi – társas foglalkozás augusztus közepén, ahol az áv hátralévő 4 hónapjára felpörgetjük a bevételeidet.

 

Vállalkozói napközi - társas foglalkozások

 

 

Uborkaszezon-tipp #3: Kezdj el egy új projektet! 

 

A nyugi nagyon kedvez a nagyobb munkák nyugodt kivitelezésének. Ilyenkor érdemes nagyobb  termékfejlesztésekbe fogni, az értékesítési vagy más munkafolyamatok átszervezésének, aktualizálásának stb.

 

Ennek a munkának persze nem csak a nyugi kedvez, hanem az is, hogy van időd rendesen kicsiszolni az eddigi információk, tapasztalatok alapján a projekt minden elemét. Sőt akár a tesztelés rendes kivitelezését is megengedheted magadnak.

 

Uborkaszezon-tipp #4: Vezess be új rendszert a vállalkozásodba! 

 

Ezen nemcsak a folyamatok megtervezését, átalakítását kell érteni.

 

Hanem a bevezetést. Vagyis az alkalmazásra kész állapot megteremtését.

 

Ha például az értékesítési folyamataidat átszervezed, azt nem elég csak megtervezni, hanem meg kell találni hozzá a megfelelő eszközöket is. Márpedig nyakunkon a XXI. század, ez ma már elég nehezen elképzelhető automatizálás nélkül. Ehhez persze szoftver szükséges. Amit be kell üzemelni, meg kell tanulni használni. Erre a betanulásra is lesz most időd – és persze a rendszer csiszolgatására is.

 

Apropó, ha már nyakunkon a XXI. század… pont erről fog a héten előadást tartani a Vállalkozni szexi! – vállalkozói élmény- és életmódklubban Bártfai Balázs, tartalommarketingszakértő, marketingautomatizálási specialista. (A címet tőlem kapta, szóval nem biztos, hogy a neten is így találod meg. 🙂 ) Ha nem akarsz erről (sem!) lemaradni, akkor még nem késő csatlakozni, a belépés folyamatos, és itt lehetséges ›››

 

Vállalkozni szexi - modern vállalkozói életmód klub

 

 

Uborkaszezon-tipp #5: Tegyél rendet az adminisztrációdban! 

 

Elég, ha ránézel az íróasztalodra: mennyire nagy rajta a kupi? Mindent megtalálsz elsőre? Azt a számlát is, amit a könyvelőd már 5 napja keres rajtad?

 

És ha le vannak fűzve a papírjaid, akkor a mappában rend van, vagy össze-vissza vannak benne számlák, szerződések, levelezés és minden más is?

 

Először találd ki, hogy milyen rendszer szerint akarod lefűzögetni a papírokat! Mi az, amit neked kell majd őrizgetni, mi az, ami átmenő tétel nálad, mert úgyis tovább kell majd küldened péládul a könyvelődnek? Kell-e valamilyen tematika szerint csoportosítani, vagy jobb, ha projektek mentén gyűjtögetsz?

 

Ha ezt végiggondoltad, akkor kezdj neki a rendrakásnak!

 

Hol fog ez neked megtérülni? Ott, hogy a saját vállalkozásodról minden információnak könnyen utána tudsz keresni, amikor szükséges, így megalapozott döntéseket tudsz hozni a megtalált konkrét infók, sé nem pedig a homályos emlékeid alapján.

 

Uborkaszezon-tipp #6: Tegyél rendet a szakkönyvtáradban! 

 

Igen, minden vállalkozó! Még akkor is, ha iparos vagy.

 

Emlékszem, hogy rácsodálkoztam annak idején, amikor bekerültem a férjem családjába, és megláttam apósom szakkönyvtárát. Egy egyszerű jómunkásember volt apósom, ahogyan ő mondta, víz-gőz-buborék témában volt jártas. (Egyébként víz-, gáz- és fűtésszerelő volt.) De minden tankönyve megvolt még régről, nomeg az újabb szakmai kiadványok is, mert tartani kellett a lépést a korral. (Neki is, már akkor is.)

 

Ugyanígy tuti, hogy neked is vannak – most már – üzleti könyveid, de ezer százalék, hogy a szakmádhoz kapcsolódó kiadványok is. A szakmai magazinok között különösen érdemes rendet tartani, mert azok tartalma általában gyorsabban avul, mint a könyveké. Ott időnként kegyetlen selejtezést is lehet eszközölni.

 

Itt fontos, hogy tervezd meg, milyen rendszer szerint pakolod majd a polcra a könyveket! Csak azért, hogy tudd, mit hol találsz, ha kell, és ne fél napot tölts azzal (időkiesés – ez már jövedelemkiesés!), hogy megtaláld a könyvet. Ha pedig nem is találod meg, pedig kellene valamilyen terméked fejlesztéséhez, akkor ez megint pénzveszteség, hiszen a termékedet nem tudod olyan színvonalúra fejleszteni, amilyenre pedig lehetne – vagy amivel túlszárnyalhatnád a konkurenciád.

 

Uborkaszezon-tipp #7: Tegyél rendet a számítógépeden! 

 

Ezért nemcsak te leszel hálás magadnak. Hanem a számítógéped is. Sokkal gyorsabb lesz, és kevésbé fog nyögni egy-egy komolyabb szoftver futtatása közben, ha időnként leselejtezed a felesleget. Vagy külső adathordozóra (pl. pendrive-ra) mented, amit archiválni akarsz.

 

Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor micsoda kincsekre lel az ember lánya! (Bár ilyen alkalmakkor a férjemet elnézve az ember fia is.) Megtalálsz ötletkezdeményeket, félig kidolgozott új termékeket, olyan szakmai anyagokat, amikről már régen elfeledkeztél, pedig milyen jók lennének a következő termékhez…

 

Erre a fázisra érdemes szabaddá tenni magad egy egész napra, mert tuti leragadsz kotorászás és mentegetés közben, ahogyan közelebbről is megnézed magadnak az anyagokat. Viszont a nap végére úgy fogod érezni magad, mintha egy egész napos konferencia anyaga keringene az agyadban… 🙂

 

Uborkaszezon nem létezik! 

 

Konklúzió: az uborkaszezon mint olyan, nem létezik. Elfoglalni nagyszerűen el tudod magad foglalni a nyár bármely szakában akár a vállalkozásoddal is.

 

Ellenben roppant klasszul megtérülő teendőkkel tölteted el az idődet.

 

Csengő kasszát és sikeres vállalkozást! 

🙂 Csilla 🙂 

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

Posted on: 2018-07-16, by :

2 thoughts on “7 dolog, amit a nyári uborkaszezonban megtehetsz a vállalkozásodért

  1. Én nem értem a problémát. Egyszerre csinálom az 1., 3. és 4. pontot, most indítottam fb hirdetési kampányt, s olyanok a feliratkoztató árak, hogy álom. 10 ft/darab, de volt 14 megjelenésem 3 forint is, 1 feliratkozóval..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás