Az akciók nem merülnek ki csak az árakciókban. Érdemes erre is gondolni, amikor kampányt építesz.

Akciók – hogyan csináld, hogy ne fizess rá?

Az akciók mindig népszerűek, különösen így karácsony táján. Ha azonban jobban megnézed ezeket a kampányokat, szinte mind valamilyen árengedménnyel, kedvezménnyel operál. Túl azon, hogy nem mindig vagyok biztos benne, hogy ez pénzügyi szempontból is át van gondolva, azt sem árt tudni, hogy egy-egy félresikerült akciós kampány többet árt a vállalkozásod jövőjének, mint használ. Nézzünk most […]

Vállalkozásvezetés és filharmonikus zenekar - több köze van a kettőnek egymáshoz, mint hinnéd!

Vállalkozásvezetés és komoly zene – avagy mit tanulhat egy vállalkozó a filharmonikusoktól?

A vállalkozásvezetés az a tevékenység, amely egész embert kíván, és sokféle szakterület ismeretét. Nem biztos, hogy mélységi ismeretét, de átfogót, az már egyszer biztos! A vállalkozás ezért olyan nagy kihívás: egy vállalkozónak olyan sokoldalúnak kell lennie, hogy az már szinte gömb. Hol lehet ilyet látni? Meglepődtem, amikor múlt szombaton rájöttem: a hangversenytermekben.   

Az ár sikere a siker ára? Valóban elég a vállalkozásod sikeréhez a jól képzett ár?

Az ár sikere és a siker ára – avagy mitől sikeres egy kisvállalkozás?

Az ár, az árazás hihetetlenül sok vállalkozás Achilles sarka: ez az a pont, ahol már akkor bukásra lehet ítélni a cégedet, amikor még el sem kezdted a működésedet. Hogy az árverseny nem járható út, sem induláskor, sem hosszú távon, azt már nem fogom szajkózni, megteszik ezt helyettem a marketingesek. 🙂 Arról nem is beszélve, hogy […]

Black Friday - úgy kell ez neked, mint az éltető levegő, vagy úgy, mint a fekete macska péntek 13-án?

Black Friday – kell ez neked?

A Black Friday Amerikából indult világhódító útjára – hol máshol, persze, hogy az interneten. Már két hete csak a Black Friday-ra gondolok – mert az folyik a csapból is. Magyarul boldog-boldogtalan hirdeti a maga fekete pénteki akcióit. Pénzügyesként azonban elgondolkodtam: kell-e minden magyar vállalkozásnak a Black Friday, vagy jobban tenné, ha nem erőltetné túlságosan ezt […]

Omnichannel - ez az a marketingeszköz, ami nemcsak a bevétel növelésével foglalkozik, hanem a költségeid optimalizálásával is.

Omnichannel – amikor a marketing megtakarítást is hozhat

Omnichannel – hallottad már ezt a szót? Ha nem, nem nagy baj, még mindig kialakíthatod magadnak a rendszerét. Ha az omnichannel nem is ismerős, az ügyfélélmény már minden valószínűség szerint az lesz. Hogy jön össze ez a két fogalom? Mi a kapcsolat közöttük? Hogyan használd te? És egyáltalán mit hoznak ezek neked a konyhára? Mindjárt elmondom.   

Az ÁFA és az ördög ügyvédje - miért nem lesz itt még egy darabis - szerintem - pénzforgalmi elszámolás mindenütt?

ÁFA-csoda – mi lenne, ha mindenki pénzforgalmi ÁFA-s lenne?

Az ÁFA egy olyan csodálatos találmánya a valamikori Pénzügyminisztériumnak (ma már Nemzetgazdasági Minisztériumnak hívják), amely minden vállalkozó szívét megdobogtatja. Na, nem a boldogság miatt. Sőt. Többnyire stresszes egy adó ez, mert könnyen okozhat likviditási problémákat is. És éppen ebből a szempontból kavart kisebb hullámokat egy korábbi cikkem a Kamaraonline.hu oldalán – merthogy az ott felmerült […]

A nyugta számla, vagy sem? Mindjárt kiderül...

Számla és a dili – mikor melyiket, hogy a NAV se kössön bele? 2. rész

A számla gazdasági eseményt rögzítő szigorú számadási kötelezettségű nyomtatvány. Azért olyan fontos, mert a legtöbb gazdasági eseményt számlán dokumentáljuk – vagyis a könyvelésed alapját képezi. De nemcsak azt. Alapját képezi az ÁFA bevallásának, nyilvántartásának és beszedésének is – vagyis többszörös költségvetési érdek fűződik ahhoz, hogy a számla szabályait minden számlakiállító és számlabefogadó betartsa. (Nem véletlen, […]

A számla az a dokumentum, amire szigotú előírások vonatkoznak - és nem árt be is tartani ezeket.

Számla és a dili – mikor melyik számla jó? 1. rész

A számla valamiért örökzöld téma a pénzügyekben. A számlázásra vonatkozó előírások ugyanis kicsit olyanok, mint a Biblia: mindenki úgy értelmezi, hogy alátámassza vele a saját véleményét. Ami már önmagában is éppen elég nagy baj, hiszen az ÁFA törvény meglehetősen egyértelmű – mégis rengeteg tévhit kering ezzel kapcsolatban. Mivel a héten futottam bele egy ilyen vitába […]

A kötelezettségek tökre normálisak. Ettől azonban még nagyon el is lehet rontani.

Kötelezettségek – avagy létezik-e a tartozásmentes vállalkozás?

A kötelezettségek meglehetősen tág fogalom. Ha egyszerűen akarjuk megfogni a dolgot, akkor azonban gyorsan le kell szögeznünk: ha kötelezettségünk van, akkor tartozásunk van. Valakinek tartozunk. Amit valamikor ki kell fizetnünk. Létezik-e a tartozásmentes vállalkozás? Lehet-e ilyet építeni? Vagy ez csak egy vágyálom? Mindjárt kiderül.  

ÁFA - mikor sima, mikor fordított? És másban is tudsz ám szintet lépni, ha ÁFA-t fizetsz...

ÁFA-kisokos – a helyzet fokozódik

Az ÁFA az az adónem, amelyet mindenki kivétel nélkül megfizet, ha valamit vásárol: az első zsebpénzét költő kisiskolástól kezdve a nyugdíjason át a vállalkozásokig bezárólag minden vásárlóra vonatkozik. Mivel mindenkit érint valamilyen formában, ezért érdemes egy kicsit többet is tudni róla annál, minthogy ez egy nemszeretem muszáj-fizetnivaló. A vállalkozásoknak különösen, mert az ÁFA kapcsán is […]

Az ÁFA olyan, mint egy kulcscsomó - nem mindegy, melyik kulcsot választod!

ÁFA-kisokos – tegyünk végre rendet az ÁFA háza táján!

Az ÁFA a leggyakoribb adónk az SZJA mellett. Mindenhol ott van, hiszen ahol csak áru cserél gazdát, ott mindenképpen adókötelezettség keletkezik. (Igen, még akkor is, ha pénz nem mozgott, mert bartereztél.) És ez az adó, ami a legnagyobb pénzügyi terhet jelenti – ismét csak a bér és közterhei mellett – egy vállalkozásnak az adójellegű kötelezettségek […]

KATA, a popsztár - tényleg az?

KATA, a popsztár – növekszik az adónem a rajongótábora

A KATA talán a magyar adózás történetének egyik legsikeresebb adóneme. A legfrissebb statisztikák szerint a kisvállalkozások negyede már KATA szerint adózik. Amire viszont nem számítottam: a KIVA is erősített, az eddigi 7.000-es “használói” táborát pont megduplázta, így most 14.000 vállalkozás adózik KIVA alapján. (Igaz, ebben benne van az is, hogy csökkent az adó mértéke.) Mivel […]

A hitel kisvállalkozásoknak is lehet járható út - csak nem könnyű...

Milyen hitel való egy kisvállalkozásnak?

Azt már tudjuk, hogyan lehet mozgósítani rejtett tartalékainkat annak érdekében, hogy a hitel ne legyen szükséges – vagy legalábbis minimalizálni tudjuk a szükséges összeget. Ha azonban mégis kell az a hitel, akkor milyen legyen? És juthat-e hitelhez egy kezdő kisvállalkozás? Sok a kérdőjel – jönnek a válaszok.

Hitel vagy nem hitel? Egy kisvállalkozásnak ez nagy kérdés.

Mikor való a hitel egy kisvállalkozásnak?

A hitel lehet jó dolog is, de csak akkor, ha ésszel használjuk. Márpedig a statisztikák szerint a magyar vállalkozások egyre többször döntenek megfontoltan a hitel kérdésében – lám, csak volt valami pozitív eredménye is a válságnak. Az MNB vállalkozásélénkítő hitelprogramja is sokat lendített a vállalkozások hitelfelvételi kedvén – bár ez még mindig messze van a […]

Vállalkozás és technológia - szép, új világ???

Vállalkozás és technológia – üdv a XXI. században!

Vállalkozás és technológia: jó, ha mihamarabb megbarátkozik minden vállalkozó ezzel a szókapcsolattal. Valószínűleg nem én leszek az első, aki arra hivatkozik, hogy éppen az ipari forradalom 4.0 közepén ülünk. Nem jön, hanem már rég itt van. És jó lesz felvenni atempót, mert a technológia már nemcsak a mindennapi életet változtatja meg gyökerestül, hanem az üzleti […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás