Az analitika varázsa – a leltár 3. rész

A leltár az a kimutatás, amit minden vállalkozásnak el kell készítenie. (Legfeljebb nem lesz nagyon terjedelmes, ha kis cég vagy.) Ennek elsősorban vagyonvédelmi-vagyonmegállapítási okai vannak – egyszerűen jó, ha tudod, hogy valójában mid van. De azt is tudod, hogy van olyan helyzet, amikor muszáj vagy leltárt készíteni? Meg azt is, hogy van olyan része az […]

Az analitika varázsa – a leltár 2. rész

Leltár. Ha meghallod ezt a szót kisvállalkozóként, mi jut eszedbe először? Ha az, hogy elmegy az élettől a kedved, akkor megnyugtatlak: csak azért tűnik olyan nagynak, legyűrhetetlennek a feladat, mert nem tudsz még a témáról eleget. Ha azonban már vannak alapvető ismereteid fogalom szintjén a leltárról, akkor talán nár nem akkor a vész. Az meg […]

Az analitika varázsa – a leltár 1. rész

Ahogyan azt a múlt héten már említettem, az analitika egy ritka szép területe a pénzügyeknek. Szép, mert hihetetlenül sokoldalú. Sokoldalú, mert a cégedhez hajlítható, igazítható: csak azt használod belőle, ami neked kell, azt viszont nagyon. (És mivel minden cég más, már meg is van a magyarázat, miért olyan változatos területe a pénzügyeknek az analitika.) És […]

Találkozások a könyvelőddel – avagy mire jó az analitika?

Vannak azok az esetek, amikor cégvezetőként pénzügyi döntéseket kell hoznod, és a döntéseid alapját képező információkat a könyvelésből veszed. És van a másik eset, amikor a könyvelőd imába foglalja a neved, mert olyan pénzügyi kimutatásokat készítesz, amiből ő sokkal könyebben készíti el a könyvelést. Ez utóbbi csodák neve: analitika.  

Mi van a cash-flow-ban? – avagy a cash-flow dicsérete 4. rész

A cash-flow ego olyan alapvető pénzügyi eszköz egy kisvállalkozó kezében, amely átlátható viszonyokat teremt a vállalkozás pénzügyeiben. Ráadásul mindezt úgy, hogy azonnali információkat nyerhet belőle. (Szemben a könyvelőtől kapott, kb. egy hónapos késéssel beérkező információkkal – ami a könyvelés természetéből adódik, és nem a könyvelő hibája.) Hogy mi az, ami minimumként benne kell, hogy legyen […]

Mi van a cash-flow-ban? – avagy a cash-flow dicsérete 3. rész

A cash-flow a kisvállalkozások alapvető pénzügyi eszköze. Már sok szépet és jót leírtam róla két hete és a múlt héten is. Mára azt ígértem, hogy a cash-flow “mutatványos” részéről írok. (Ha nem tudod, mi az, akkor olvasd el az előző posztomat.)  A két bejegyzés megírása közben azonban eszembe jutott még egy nagyon fontos előny, amit […]

Mi van a cash-flow-ban? – avagy a cash-flow dicsérete 2. rész

A cash-flow rengeteg dolog miatt hasznos, ahogyan azt már múlt héten megtudtuk. Van azonban két nagyon fontos előfeltétele, hogy ezt a sok hasznot mind képes legyen számunkra a cash-flow nyújtani. Mégpedig az, hogy mi van benne milyen bontásban, illetve hogy hogyan értelmezzük azt, amit így találunk benne. Ma itt van az ideje, hogy kiderüljön, mi […]

Tudod, hová áramlik a pénzed? – avagy a cash-flow dicsérete 1. rész

A cash-flow az az idegen szó, amitől egy mezei kisvállalkozót menten kiver a víz. Látta, hallotta, olvasta, mert ha valaha is rendbe akarta tenni a pénzügyeit, akkor minimum hatszor jött vele szembe a cash-flow egy órán belül. OK, OK, pénzáramlás, de mire jó? Főleg egy kisvállalkozónak? Miért nem lehet egyetlen kisvállalkozónak sem a homokba dugnia a […]

Lazán, mint a Riga-lánc…

Magabiztos szereplés a médiában – ez sok ember számára elérhetetlen álomnak tűnik. Egy kisvállalkozónak azonban, különösen, ha saját területe szakértőjeként szeretné pozicionálni magát, nem árt megtanulnia, hogyan szerepelhet magabiztosan – vagy azért, mert rendszeresen elő kell adnia mindenféle szakmai fórumon, vagy azért, mert szakértőként kíváncsi lesz rá a sajtó is. Hogyan lehet lazán közszerepelni? Pár […]

Készen állsz? Vagy készen vagy?

Nagyon sokan vannak zavarban, ha nyilvánosan kell szerepelniük. Az, hogy kiállsz több száz, esetleg ezer ember elé beszélni, sokakat riaszt. Ezen lehet gyakorlással segíteni: előre megírod a szöveget, kipróbálod, mennyi ideig tart, amíg elmondod, ha kell, húzol rajta, átírod helyenként, tükör vagy éppen a tablet kamerája előtt gyakorlod, a barátodnak előadod, stb. Ez mind nagyszerű […]

A médiagén

Amikor valaki valamilyen területen magabiztosan jó teljesítményt nyújt, hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy “Persze, neki könnyű, a génjeiben van.” vagy éppen azt, hogy “Erre születni kell, ez egy ösztönös tehetség.” De tényleg elegendőek a gének? Létezik “médiagén”, ami lehetővé teszi, hogy valaki laza nyugalommal szerepeljen a TV-ben, rádióban, a nyomtatott sajtóban? Vagy kell ehhez valami […]

Már Galilei is tudta – a kontrolling lényege

A kontrolling lényege – üzenet a reneszánszkorból A kontrolling igenis fontos – még egy olyan kis cég életében is, mint a Tiéd. És ezt már Galilei is megmondta – pedig hol volt akkor még a kontrolling… Miért is olyan fontos a kontrolling egy kisvállalkozásnak? Egyszerű: mert a mai gazdasági rendszerünk alapja a növekedés. Ergo ha […]

Ármizéria – KKV-k bajban

Néha elnézem egy-egy piac szereplőinek reklámjait, amelyekben szinte ugyanabban az időben és térben (max egy hetes eltolódással) kíméletlenül egymás alá ígérnek. Kiváló példa erre a két legnagyobb magyarországi webshop működése. (Még a Black Friday-t is képesek voltak egymáshoz igazítani, nehogy ugyanazon a héten ígérjenek egymás alá.) Mit csináljon ilyenkor egy közép-, pláne meg egy kisvállalkozás?

Ki kinek az ura?

Az ár. Sok kisvállalkozónak egyenesen mumus. Ha vállalkozol, és éppen ott tartasz, hogy egy új terméknek/szolgáltatásnak árat szabj, akkor már valószínűleg megérted a tojó galambot, miért is van úgy elfoglalva a tipródással. De mi ennek a kínlódásnak az oka, sokszor még olyan vállalkozóknál is, akik nem ma kezdték az ipart – és az árazást? Miért […]

Milyen a jó ár?

Minden vállalkozó életében eljön a pillanat, amikor be kell áraznia a munkáját: a terméket, amit készített, a szolgáltatást, amit nyújt. Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy “Mi is a jó ár az én esetemben?” Pénzügyi coachként most nem fogok azzal foglalkozni, hogy hogyan érvényesítsd az áraidban a költségeidet, a célcsoportod fizetőképességét, a márkádat, vagy éppen […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás