Készen állsz? Vagy készen vagy?

Nagyon sokan vannak zavarban, ha nyilvánosan kell szerepelniük. Az, hogy kiállsz több száz, esetleg ezer ember elé beszélni, sokakat riaszt. Ezen lehet gyakorlással segíteni: előre megírod a szöveget, kipróbálod, mennyi ideig tart, amíg elmondod, ha kell, húzol rajta, átírod helyenként, tükör vagy éppen a tablet kamerája előtt gyakorlod, a barátodnak előadod, stb. Ez mind nagyszerű […]

A médiagén

Amikor valaki valamilyen területen magabiztosan jó teljesítményt nyújt, hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy “Persze, neki könnyű, a génjeiben van.” vagy éppen azt, hogy “Erre születni kell, ez egy ösztönös tehetség.” De tényleg elegendőek a gének? Létezik “médiagén”, ami lehetővé teszi, hogy valaki laza nyugalommal szerepeljen a TV-ben, rádióban, a nyomtatott sajtóban? Vagy kell ehhez valami […]

Már Galilei is tudta – a kontrolling lényege

A kontrolling lényege – üzenet a reneszánszkorból A kontrolling igenis fontos – még egy olyan kis cég életében is, mint a Tiéd. És ezt már Galilei is megmondta – pedig hol volt akkor még a kontrolling… Miért is olyan fontos a kontrolling egy kisvállalkozásnak? Egyszerű: mert a mai gazdasági rendszerünk alapja a növekedés. Ergo ha […]

Ármizéria – KKV-k bajban

Néha elnézem egy-egy piac szereplőinek reklámjait, amelyekben szinte ugyanabban az időben és térben (max egy hetes eltolódással) kíméletlenül egymás alá ígérnek. Kiváló példa erre a két legnagyobb magyarországi webshop működése. (Még a Black Friday-t is képesek voltak egymáshoz igazítani, nehogy ugyanazon a héten ígérjenek egymás alá.) Mit csináljon ilyenkor egy közép-, pláne meg egy kisvállalkozás?

Ki kinek az ura?

Az ár. Sok kisvállalkozónak egyenesen mumus. Ha vállalkozol, és éppen ott tartasz, hogy egy új terméknek/szolgáltatásnak árat szabj, akkor már valószínűleg megérted a tojó galambot, miért is van úgy elfoglalva a tipródással. De mi ennek a kínlódásnak az oka, sokszor még olyan vállalkozóknál is, akik nem ma kezdték az ipart – és az árazást? Miért […]

Milyen a jó ár?

Minden vállalkozó életében eljön a pillanat, amikor be kell áraznia a munkáját: a terméket, amit készített, a szolgáltatást, amit nyújt. Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy “Mi is a jó ár az én esetemben?” Pénzügyi coachként most nem fogok azzal foglalkozni, hogy hogyan érvényesítsd az áraidban a költségeidet, a célcsoportod fizetőképességét, a márkádat, vagy éppen […]