Vállalkozási ötletek 2019-re – 2. rész

Vállalkozási ötletek 2019-re - amik működnek is! Persze önmagától sikeres ötlet nem létezik - te is kellesz hozzá. De nagyon nem mindegy, mivel startolsz! Ezekkel simán megteheted!

Vállalkozási ötletek 2019-re, amelyek működnek is? Garantálni nem tudok ilyet, hiszen a kivitelezésen, a hozzáértő marketingen, értékesítésen, a jó stratégián és a pénzügyi fegyelmen nagyon sok múlik. Azt viszont jó eséllyel meg lehet mondani, hogy melyek azok, amelyek 2019-ben nagyot mehetnek jó menedzselés mellett – mert trendik és van rájuk igény. 

 

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – folytatjuk

 

Vállalkozási ötletek 2019-re szép számmal akadnak, nem véletlen, hogy a múlt heti bejegyzés nem is volt elég hozzá, hogy kifejtsem őket. Ahogy a dolog kinéz, nemcsak erre a hétre, hanem még a jövő hétre is jut majd belőlük annyi, hogy legyen miről írnom. De tartalmasan.

 

A mai vállalkozási ötletek is meglehetősen változatos területeket fednek le. Ami kközös jellemzőjük lesz, hogy talán kicsit kevesebb tőkét kell belefektetni, mint némelyik múlt heti ötletbe.

 

Vállalkozási ötletek 2019-re - amik működnek is! Persze önmagától sikeres ötlet nem létezik - te is kellesz hozzá. De nagyon nem mindegy, mivel startolsz! Ezekkel simán megteheted!
Vállalkozási ötletek 2019-re – amik működnek is! Persze önmagától sikeres ötlet nem létezik – te is kellesz hozzá. De nagyon nem mindegy, mivel startolsz! Ezekkel simán megteheted!

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – online előfizetéses rendszerek

 

Ezek a vállalkozási ötletek 2019-re is szuperek, bár már korábban is láttuk a legtöbbet valamilyen formában. Ha nem itthon, akkor valahol Európában, de még inkább Amerikában. Nálunk meg pont eljött az az 1-2 éves fáziskésés, amivel már itthon is piacképes lehet egy-egy ilyen ötlet.

 

Online előfizetéses rendszerekről írtam, bár nem feltétlenül kell, hogy egy előfizetéses rendszer online legyen. Két dolog azonban mindenképpen az online felé téríti a javaslatomat:

 

  1. a vásárlók egyre inkább szeretnek kényelmesen vásárolni – akármit is
  2. az online előfizetések működésének jelentős része automatizálható – már vannak olyan megoldások, amelyek gyakorlatilag emberi kéz érintése nélkül viszik végig a teljes értékesítési folyamatot. (Igen, még a kiszállítás rád eső részét is.)

 

Mire lehet előfizetni?

 

Tulajdonképpen akármire, amire van igény. Ez lehet szolgáltatás, ahogyan például a Marketingszöveg.com csinálja. Bivalyerős szakmai cikkeket írnak egy zárt felületre, ami olyan erős szakmai értékkel bír – tegyük hozzá, ehhez képest bagó árért -, hogy aki komolyan gondolja a vállalkozása marketingjét, az joggal gondolja azt, hogy ez a hülyének is megéri, hát még neki. (Egyértelműen látszik az üzleti modell: nagy értékű tartalom, betyárosan jó ár-érték aránnyal – hihetetlen nagy tömegben eladva. A sűrű fillér tipikus esete.)

 

Ugyanők adják ki Magyarország egyetlen tartalommarketing-magazinját, a Kontent magazint. Ez már egy kézzel fogható termék, de előfizetni ugyanúgy kell rá online. Ráadásul egy olyan bankkártyás rendszerrel, amely tudja az ismétlődő fizetést (lényegében inkasszálja a havi előfizetési díjat – mindezt automatikusan).

Szintén magyar példa a szakértői piacon a különböző online tudásklubok. Hasonló fizetési szisztémával – és folyamatos tartalomgyártással. Erre példa volt korábban az Online Katapult (már megszűnt), most a Szőke András Marketingklub, vagy éppen a Brandship.

 

Ami az USA-ban nagyot ment az utóbbi években, és már biztató magyar kísérlet is van erre: férfiaknak (illetve most már nőknek is) borotválkozó szettre előfizetés. Ez az, ami elsőre milliódolláros baklövésnek hangzik – helyette viszont 1 milliárd(!) dolláros bizniszt csináltak belőle. (Ennyiért vette meg a tulajdonostól az Unilever a webshopot.)

 

Sajnos bármennyire kerestem, magyar vonalon még csak hasonlót sem találtam, pedig az ötlet roppant egyszerű: olyan fogyasztási cikket kell találni, ami viszonylag kis költségű, cserébe viszont gyorsan fogy, kopik, vagyis meghatározott időnként pótolni kell, különben bosszantó tud lenni a hiány. Meglepő, de Amerikában például még zoknielőfizetés is van (természetesen az elveszett fél pár zoknik felkutatásával nem sokat bíbelődő pasik számára 🙂 ).

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – időseknek nyújtott szolgáltatások

 

Nem, nem kell feltétlenül nagy dolgokra gondolni, mint a képzettséget, engedélyeket igénylő idősápolás! Hiszen mi van, ha a még egészséges idősek igényeit akarjuk kielégíteni?

 

Ilyen lehet például az ennek a generációnak még mindig egy kicsit idegen számítógépes és közösségi médiás képzések. Hiszen sok nagyikorú felnőtt gyerekei, unokái élnek a világ távolabbi szegletében, akikkel csak az online térben tudnak rendszeresen kapcsolatot tartani. Hogy a nagyiknak ne legyen olyan nehéz feladat a gép és a felületek kezelése, érdemes lehet nekik szóló oktatást tartani. Egyre kell csak vigyázni: a magyarázatok átmenjenek a nagyiteszten! 🙂

 

A másik súlyos problémája ennek a korosztálynak az elmagányosodás. Sokan szívesen fizetnének naponta egy fél-egy órás beszélgetésért is. Sőt sok esetben nem is a nagyik (akik vagy megengedhetik maguknak, hogy társalkodót/-nőt fizessenek, vagy sem), hanem a gyerekeik – akiknek kevés az idejük, messze laknak, de mindenképpen lelkiismeretfurdalásuk van…

 

Persze ez a szolgáltatás akár színházi, mozi- vagy éppen múzeumi kíséretről, de akár sima sétapartneri társaság biztosításáról is szólhat – határt csakis a kíváncsi nyugdíjasok kívánságai és a csillagos ég jelenthetnek.

 

Ugyanígy jó kísérlet lehet, ha kisebb ház körüli munkákba segítünk be: postai csekkek feladása, bevásárlás, kutyasétáltatás, -fürdetés stb. Ezek mind megerőltetőek lehetnek egy idős ember számára – a rokonok pedig szívesen mutatnák ki ilyen módon a gondoskodásukat.

 

Tehát a lényeg: a szolgáltatást az időseknek nyújtod, de a fizetős célcsoport a felnőtt gyerekek.

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – YouTube- és IGTV

 

Nem, nem arról van szó, mint az egy héttel ezelőtti cikkben, ahol a közösségi média kezelő ötletét vetettem fel! Ott mások felületeit és mások tartalmait kezeled.

 

Itt saját TV-csatornát üzemeltetsz egy bizonyos közönség érdeklődését kiszolgálva. És olyan műsorokat is készíthetsz, amelyek őket érdeklik.

 

A műsorok fajtája változatos lehet a célcsoporttól függően: a videók, a talkshow-k, a valóságshow-k, hosszabb-rövidebb sorozatok, helyi celebekről szóló, de ízléses bulvárműsor – a lehetőségek tárháza végtelen. Ehhez persze szükséges némi újságírói véna, viszont ötlet több kell hozzá, mint tőke. Akkár már egy tisztességesebb kamerával ellátott telefonnal vagy fényképezőgéppel is olyan felvételeket készíthetsz, amelyek a saját csatornádon megállják a helyüket.

 

Mi ebben a biznisz? A reklámfelület. Akár országos, akár helyi online TV-t csinálsz, készíthetsz bele reklámszpotokat is, vagy slide-reklámokat is. Meg persze a műsoraidban is ügyesen elhelyezhetsz termékeket. Egyre vigyázz csak: felelj meg mindenkor a reklámtörvény és a GVH ide vonatkozó előírásainak!

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – virtuális asszisztens

 

Ha nem idegen tőled az adminisztráció, és jól elboldogulsz egy csomó program felhasználói szintű kezelésével, akkor akár virtuális asszisztens is lehetsz. A virtuális asszisztnes az a segítő, aki az elfoglalt vállalkozók számára időt szabadít fel. Teszi ezt mégpedig azzal, hogy a jellenzően monoton adminisztrációs munkákat vállalja át. Gyakorllatilag bárhonnan a világból – ez a digitális nomádok korában már nem lehet probléma.

 

Amire érdemes figyelni, hogy a jó virtuális asszisztens valóban asszisztens, és nem sima titkárnő. Nemcsak gépel, adatokat visz fel, adminisztrál, számlákat állít ki, utal, és dokumentumokat kezel, vagy éppen szervez. Hanem a döntéselőkészítéshez adatokat gyűjt, azokat előzetesen értékeli (amolyan gyorsjelentést is készít), elboldogul az alapvető marketingkivitelezési feladatokkal (pl. rövidebb, érdekesebb posztokat ír, weboldalt kezel, nem túl bonyolult hirdetéseket indít és állít be stb.).

 

Vagyis csupa olyan dolgot csinál, ami szükséges a vállalkozás jó működéséhez, de nagyon időrablóak. Így felszabadítja a vállalkozó idejét és kapacitását, hogy ehelyett is a pénztermelő szolgáltatásokkal, értékesítéssel foglalkozhasson. Amire alapvetően létre hozta a vállalkozását.

 

Fontos, hogy virtuális asszisztensként (VA-ként) neked is lesznek olyan területek, ahol jobb vagy – ezek lehetnek akár specializációk is. Lehet, hogy a marketing megy jobban, lehet, hogy a pénzügyek, lehet, hogy az adatrendszerezés/dokumentumkezelés stb. Érdemes ezekre kihegyezett (prémium)csomagokkal előállni, és azokkal megszórni a piacot. Így lesz egyedi márkajellemződ is.

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – gyerektaxi

 

Az a helyzet, hogy a gyerekeink, akár már alsó tagozatban is, semmivel sem kevésbé elfoglaltak, mint a szüleik. Gyanítom, ha még még nincs is gyereked, akkor is van a közeledben olyan gyermekes család, ahol a reggelek és a délutánok-esték logisztikai rémálomnak számítanak. Itt jöhet a képbe a gyerektaxi.

 

A gyerektaxi azért került be a vállalkozási ötletek 2019-re szóló listájába (nálam), mert alapvetően elég hozzá egy B-kategóriás jogosítvány, egy telefon, és egy kicsit nagyobb autó, esetleg kisbusz, nomeg egy megbízható GPS – és hatalmas szervezőkészség. És igen, nem árt, ha ehhez a vállalkozáshoz egy kicsit nagyobb városban laksz, hogy legyen elegendő számosságú fizetőképes keresleted.

 

A lényeg, hogy te gyerekkísérőként árulod a szolgáltatásodat – te leszel az, aki a gyerekeket begyűjti, elviszi a szakkörre, énekkarra, edzésre, különórára, előkészítőre – amik jellemzően mind munkaidőben zajlanak. Tehát apunak is, anyunak is gondot okoz elszabadulni emiatt a melóhelyről. A gyerek meg esetleg még kicsi az önálló közlekedéshez. Vagy elég nagy, de a buszjárat pont nem igazodik az ő időbeosztásához. Nagyszülő meg nincs a közelben, aki segíthetne.

 

Alapvetően személylogisztikai problémát kezelsz, ami mindenkinek jó. A gyereknek, mert időben eljut mindenhová. A szülőnek, mert nem kell emiatt stresszelnie, a melóból hiányoznia, és a gyereket jó kezekben tudhatja. Este meg mindenki hazaér időre. Na és persze neked is jó, mert pénzt kereshetsz.

 

Ez a szolgáltatás kiegészíthető egy kicsit költségigényesebb verziójúvá is. Akár egész délutános felügyeletet is elvállalhatsz, aminek része a gyerektaxi.  Közben pedig a gyerekekkel megtanulsz (vagy keresel erre a célra egy pályakezdő és még lelkes pedagógust, esetleg egy még aktív nyugdíjast), és képességeket fejlesztő foglalkozásokat is tartasz nekik, no meg kiviszed a levegőre őket mozogni (ha a tanulás után még nem estek össze végképp).

 

Vállalkozási ötletek 2019-re – tovább is van! 

 

Ezért még jövő héten is folytatjuk. 🙂

 

Csengő kasszát és sikeres vállalkozást! 

 

🙂 Csilla 🙂 

error
Posted on: 2019-01-25, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás