A marketingköltség minimalizálásának 8 módja

A marketing az üzleti menedzsment legfontosabb része, azonban sok vállalat mégsem tudja ráfordítani a kellő időt és forrást a marketingre. Számos kisvállalkozás működik szűk marketingköltségvetésen, ami megnehezíti az értékesítés folyamatát. Íme néhány módja annak, hogy csökkentsük marketingköltségeinket úgy, hogy közben növeljük eladásainkat és bevételünket. 

 

 

A Marketingprofesszorok vendégcikke a Zsebedre megyek blogján arról, hogy hogyan ne dobjuk a marketing tevékenységünkre szánt költségvetésünket az ablakon.

 

A marketing költségeinek minimalizálásáról ki lenne hivatottabb beszélni egy pénzügyi blogon, mint egy marketingprofesszor? Sőt több!
A marketing költségeinek minimalizálásáról ki lenne hivatottabb beszélni egy pénzügyi blogon, mint egy marketingprofesszor? Sőt több!

 

1. Hirdessünk okosan

 

Ahelyett, hogy reklámoznánk, inkább tanítsunk. Ezalatt azt értjük, hogy akár a Facebook, akár a Google Ads eszközével készítünk hirdetést, ne a közvetlen termékértékesítést válasszuk. Hirdessünk úgy, hogy leendő ügyfeleink megismerjék termékünket. A hirdetés cél URL-je mutasson olyan tartalomra, ahol megmutatjuk vagy leírjuk termékünk/szolgáltatásunk használatát: mire jó, miért érdemes ezt választani. Ezeket az emberek sokkal inkább előnyben részesítik, mint a közvetlen termékértékesítési hirdetéseket. Persze, a hirdetés szövegét is hasonlóképpen fogalmazzuk meg, valamilyen problémamegoldásra összpontosítva.

 

2. Tartsuk meg, ami bevált

 

Sok cégtulajdonos, vagy marketinges szeret a hirdetésein folyamatosan változtatni. Van, hogy az új megközelítés valóban eredményes, azonban, ha egy kampány vagy stratégia bevált, érdemes megtartani. Ezzel költségeink sem fognak növekedni, hiszen a hatékony hirdetési stratégiával nem csak sikerességünket tarthatjuk meg, de pénzünket is.

 

3. Elemezzük az adatokat

 

Akár hirdetésről, kampányról vagy weboldalról beszélünk, mindig nézzük át az eredményeket. Mennyibe került? Mennyi eredményt hozott? Elértük a kívánt célt? Mennyi konverziónk lett? Ezeket mind érdemes figyelembe vennünk. Az eredmények méréséhez tökéletes a Google ingyenes eszköze, az Analytics, amellyel minden részletet megtudhatunk kampányunk eredményességéről. Ezek az adatok pedig segíthetnek feltárni az ügyfeleink körében megfigyelhető trendeket, amellyel innovatív marketing stratégiát hozhatunk létre a továbbiakban.

 

A marketingköltségek minimalizálhatók. A Marketingprofesszorok megmutatják, hogyan csináld!
A marketingköltségek minimalizálhatók. A Marketingprofesszorok megmutatják, hogyan csináld!

 

4. Kerüljük el a hibákat

 

Ez nyilvánvaló tanácsnak tűnhet, de sok vállalkozás helyesírási vagy nyelvtani hibákat vét marketingkampányában, ami jelentősen csökkenti az elérni kívánt eredményeket. Ezzel nem csak az eredményességünk fog romlani, de negatív fényt vethet vállalatunkra. A kampányok automatizálásával csökkenthetjük az emberi hibákat, és elkerülhetjük a helyesírási hibák miatti kampány hatékonyságának romlását. Inkább töltsünk több időt a hirdetések, kreatívok és a szövegezés elkészítésével, a hibák elkerülése végett.

 

5. Használjuk a közösségi médiát

 

Bár a közösségi médiában is hirdethetünk, ha csökkenteni szeretnénk marketingköltségünket, használjuk ki az különböző platformok ingyenes szolgáltatásait. A bejegyzések időzítése nem kerül semmibe, mégis tartalmaink ütemezése egyszerű módja annak, hogy megfelelően értékesítsünk. Legyünk jelen több platformon is, ahol releváns tartalmakkal tájékoztatjuk jelenlegi és leendő ügyfeleinket. Osszuk meg kreatívjainkat, tartalmainkat a Facebookon, Instagramon, Twitteren és a LinkedIn-en egyaránt, hogy minél szélesebb körben elérhessék vállalkozásunkat.

 

6. Hozzunk létre újra felhasználható tartalmakat

 

Hozzuk ki a lehető legtöbbet a már meglévő marketing anyagokból! Ezt úgy tehetjük meg, hogy sokoldalú tartalmat hozunk létre, amelyet hosszú ideig, különböző projektekhez is használhatunk.

 

Például írhatunk olyan termékleírásokat, amelyeket hozzáadhatunk a webhelyhez, az e-kereskedelmi áruházhoz, az áruház-szórólapokhoz és a közösségi média bejegyzésekhez egyaránt. Írhatunk szöveget hirdetésre, amit bővíthetünk blogbejegyzésre, infografikára, de akár magyarázó videóra is.

 

Egyszerűen a tartalmak átalakításával pénzt takaríthatunk meg. Természetesen törekedjünk mindig az egyedülálló tartalmakra, főleg az ünnepi időszakban és egyéb különleges promóciók esetén. Az általános árképzéshez és opciókhoz azonban egyértelmű marketingdokumentumokkal kell rendelkeznünk, amelyeket újra felhasználhatunk. Ezzel nem csak pénzt takarítunk meg, de jelentős időt is, amit más feladatokra fordíthatunk.

 

7. Tartsuk meg ügyfeleinket

 

A vállalkozások mintegy 70 százaléka arról számol be, hogy olcsóbb megtartani az ügyfeleket, mint újakat találni. Ha problémánk van a marketingköltségek alacsony szinten tartásával, akkor fontoljuk meg, hogy inkább a reputációmenedzsmentre és az ügyfélszolgálatra fordítsuk időnket, ezzel növelve az ügyfélelégedettséget. Ha eddigi ügyfeleink elégedettek voltak, akkor buzdítsuk őket véleményírásra különböző platformjainkon, hiszen a pozitív vélemények elősegítik az új ügyfelek szerzését is.

 

8. Fordítsunk időt a keresőoptimalizálásra

 

Ahhoz, hogy leendő ügyfeleink megtaláljanak a Google találati listáján, weboldalunk keresőoptimalizálására van szükség. Ehhez előbb kulcsszókutatást kell végeznünk, hogy megtaláljuk a számunkra releváns kifejezéseket, amelyekkel elérhetjük vevőinket. A keresőoptimalizálás során a legfontosabb, hogy tartalmainkban használjuk a meghatározott releváns kulcsszavakat. Természetesen ez a terület összetettebb, mint gondolnánk, de törekedjünk arra, hogy tartalmaink egyediek és minőségiek legyenek.

 

A marketing elengedhetetlen a vállalat sikeréhez…

 

…és segíthet a márka megkülönböztetésében. Mégis, sok vállalkozás nem fordít elengedő pénzt a marketingre, amely kihívást jelent az ügyfelszerzésre. Marketingautomatizálással elindíthatunk egy célzott kampánystratégiát, amely növeli a hatékonyságot, miközben időt és pénzt takarítunk meg. A napi feladatok sokaságának automatizálásával csökkenthetjük a marketinghez kapcsolódó munkaerőt, miközben hatékonyabb tájékoztató kampányt hozunk létre, amely növeli az értékesítést.

error
Posted on: 2019-02-07, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás