7 + 1 gyors bevételszerzési lehetőség vállalkozóknak

Gyors bevételszerzési lehetőség? Szuper! Csak ne keverd a gyorsaságot azzal, hogy meg sem kell magad erőltetned...

Gyors bevételszerzési lehetőség? Minden vállalkozó álma? Csakhogy le kell lombozzak mindenkit: egyrészt az ilyen megoldások nem tartósak, másrészt attól, hogy viszonylag gyorsan, tehát egy hónapon belül megjelenik a kedvező változás a nyereségedben, attól még van vele meló. A gyors bevételi lehetőség is csak a legritkább esetben talált pénz – bár mutatok majd erre is példát.

 

 

Gyors bevételszerzési lehetőség – létezik olyan egyáltalán?

 

Gyors bevételszerzési lehetőség – sokan állítják, hogy ezzel csak a gyors fogyasztói kielégüléshez szokott természetünket lehet átverni, és valójában ilyen nincs. Igazából pénzügyesként azt kell mondjam, hogy gyors bevételszerzési lehetőség is van, de inkább a gyors nyereségnövelő lehetőségeket kellene keresni. Mert bevételt szerezhetsz ugyan gyorsan – de nagyon nem mindegy, hogy milyen áron, azaz mekkora költséggel teszed mindezt.

 

A másik szempont, amit érdemes ilyenkor mérlegelni, hogy a gyors megoldás ritkán tartós. Vagyis ez lehet átmeneti pénzügyi segítség a cégednek (például likviditási zavarok áthidalására), de ritkán gazdagszol meg egy-egy ilyen megmozdulásból. Már csak ezért is érdemes stratégiában gondolkodni, tervezni, és folyamatokban, azaz tartós megoldásokban gondolkodni, azokkal dolgozni.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség? Szuper! Csak ne keverd a gyorsaságot azzal, hogy meg sem kell magad erőltetned...
Gyors bevételszerzési lehetőség? Szuper! Csak ne keverd a gyorsaságot azzal, hogy meg sem kell magad erőltetned…

 

Gyors bevételszerzési lehetőség – mielőtt bármit is leírnék…

 

Figyelem!

 

Mindegyik lehetőségre igaz, hogy minimum a munkádat bele kell fektetned, különben nincs eredmény!

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #1 – kampányok, akciók

 

A gyors bevételszerzési lehetőségek listáján nem véletlenül szerepel első helyen ez a klasszikus. A marketingesektől ugyanis már kábé 20 éve ezt halljuk. És nem azért, mert a marketing azóta nem fejlődött volna, hanem inkább  azért, mert vannak általánosan bevált dolgok. Mint például az, hogy a kampánnyal pénzt lehet keresni – viszonylag rövid időn, akár egy héten belül is.

 

Persze ehhez nem árt az sem, hogy JÓL marketingezz. Vagyis a kampányt nagyon is jól ki kell találni, fel kell építeni. (Mondtam, hogy a melót nem fogod tudni megspórolni.)

 

Minimum kell egy:

 

  • jó kampányötlet
  • egy klasszul megfogalmazott ütős üzenet, ami elviszi a hátán az egész kampányt, és képes vele azonosulni a célcsoport
  • egy jó ajánlat – mégpedig brutálisan jó, ha azt akarod, hogy gyorsan jöjjön a pénz
  • limitek (határidő, korlátozott készlet, korlátozott hozzáférés stb.)
  • megfelelően kezelt és összehangolt hirdetési és kommunikációs felületek.

 

Az viszont tény, hogy a kampányok megpörgetik a bevételeidet, tehát pénzt kereshetsz vele. (Persze ez csak a bevételekre igaz, a nyereségre még nem feltétlenül.)

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #2 – költségek racionalizálása

 

Ez az a pont, amelyik igazából nem is a bevételek megszerzéséről szól, hanem valójában a nyereséged növeléséről. Hiszen a költségek csökkentése, észszerűvé tétele önmagában nem hoz bevételt. Megtakarítást, és ezzel nyereségjavulást viszont igen.

 

Hogyan racionalizálhatod a költségeidet?

 

  • csökkented ott, ahol elfolyik a pénz, tehát hatékonyabban költöd el a pénzed (csak annyit, amennyit muszáj, hogy ugyanazt az eredményt érd el)
  • átcsoportosítod oda, ahol jobban hoz, többet termel – ez megint csak a pénzfelhasználás módjának hatékonyabbá tételét jelenti. Hiszen ha oda irányítod a pénzed, ahol az több bevételt képes termelni, akkor az hatékonysági kérdés.

 

Így fordulhat elő, hogy például

 

  • megszüntetsz egy-egy terméket, vagy akár komplett üzletágat is, ha utána számolsz és rájössz, hogy az totális pénznyelő
  • leállítod a hirdetéseidet az egyik mikroszegmentált célcsoportodnak, mert láthatóan nem konvertál, helyette átirányítod annak a szegmensnek a hirdetéseire ezt a pénzt is, amelyik viszont hajlandó költeni nálad.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #3 – kintlévőségek behajtása

 

Gyors bevételszerzési lehetőség kell? Nosza, kotorj bele a cashflow-nyilvántartásodba! (Ugye, van olyanod???)

 

Ha vannak már lejárt követeléseid, azaz valamelyik vevőd nem fizetett időben, akkor gyorsan kezdj el utánajárni, miért is van ez így. Tudom, hihetetlenül hangzik, de még ma is sok mikro- és kisvállalkozás esetében fordul elő, hogy nem azért nem fizet, mert nem akar vagy nem tud, hanem azért, mert valamiért elfelejtkezett a számládról… Mert félretette, és nem vette elő még egyszer. Mert elhányta. Mert ő még mindig nem vezet nyilvántartást erre a célra. Mert elfelejtette utalásba állítani.

 

Indok mindig lesz, a kínos ciki viszont olyan erős lesz, hogy azonnal kifizet a legtöbb ilyen esetben. Ebből tuti, hogy gyorsan bevételhez jutsz.

 

A problémás vevők okozta kintlévőség egy teljesen más tészta, arról olvasd el a Vállalkozás okosan blogján megjelent cikksorozatomat itt és itt.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #4 – beszállítói alkuk

 

Ez sem az a tipikus gyors bevételszerzési lehetőség, sokkal inkább eredményjavító. Annak viszont szintén nagyon jó – különösen akkor, ha a vállalkozásod működtetésében nagy szerepe van a beszállítóidnak.

 

A beszállítók ugyanis hajlamosak anyagi áldozatot is hozni annak érdekében, hogy a kapacitásaikat (és ezzel a megszerzett piaci részesedésüket) hosszú távra lekössék. Ezért érdemes a beszerzésre is hangsúlyt fektetni, mert ott komoly pénzeket foghatsz meg, ha jól tárgyalsz. Erről részletesebben itt írtam.

 

A leglényegesebb pont: állapodj meg kedvezményekről, árengedményekről, és ezeket érvényesítsd.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #5 – termékpaletta átvizsgálása

 

Ha már vannak futó hirdetéseid és vevőszerzési rendszered, ami működik is, érdemes lehet átnézni a termékpiramisodat is. Hiszen a már működő rendszer akkor is terelni fogja az érdeklődőket – csak olyasmit kell kínálnod nekik, ami jobban megfogja az érdeklődésüket.

 

Ha a gyorsaság is szempont, azaz gyors bevételszerző lehetőségre hajtasz, akkor elsősorban két dolog játszik:

 

  • kosárérték növelése – upsell, cross sell, kiegészítők, csomagajánlatok kialakításával
  • down sell – nincs elveszett vásárló, nincs asztalon hagyott pénz elve alapján. (Aki nem tudja vagy akarja megfizetni a drágább cuccodat, az is legyen vásárló.)

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #6 – együttműködésekből származó bevételek

 

Az együttműködések akkor jók, ha stratégiaiak, azaz hosszú távra szólnak. Ilyen esetekben kifejezetten jól és gyorsan működhetnek az együttműködésből származó bevételek. A másik eset, amikor ez nagyon beválik, az, amikor még nem működtök együtt ugyan ezer éve, de neked brutálisan jó ajánlatod van – a partner célcsoportja számára.

 

Az ilyen jellegű együttműködésnek szintén két fontosabb típusa van:

 

  • csatlakozás affiliate kampányokhoz – ebben az esetben a partner jutalékos rendszerben értékesíti a termékedet, szolgáltatásodat. Vagyis igaz, hogy fizetned kell a partnernek az eladott darabszám után, de még így is szépen meg lehet pörgetni a bevételeket.
  • közös kampány, közös csomag – kurrens szolgáltatásra, termékekre ez kifejezetten nagyszerű ötlet. Persze kell hozzá egy jó kampány is, meg az, hogy a termékeitek, szolgáltatásaitok úgy simuljanak egymáshoz, ahogyan az éhes macska a lábadhoz, ha Whiskas van kilátásban.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség #7 – áremelés

 

De legalábbis az áraid felülvizsgálata. Persze ez kurrens termékeknél mindig könnyebben megy, ott nem nagyon fogják figyelni a népek, hogy mennyivel kerül többe a cucc, mert annyira akarják. Tipikusan ilyenek a trendi, státuszszimbólumot jelentő termékek (kedvenc példám szerint ilyen az almás okostelefon is – sokan inkább hosszabb időre verik magukat hitelbe, de inkább így is megveszik, semmint hogy lemaradjanak róla).

 

Az árak felülvizsgálata amúgy is indokolt időszakonként, ha nem akarod, hogy a növekvő költségek felzabálják a hasznod. És azért is, mert a konkurencia is emel. Márpedig ha hozzájuk képest idővel alacsonyabbnak fognak tűnni az áraid (hiszen a konkurens emel, te meg nem), akkor a vásárlókban kialakulhat az a kép, hogy a te terméked, szolgáltatásod már nem is olyan jó minőségű, mint korábban volt.

 

Gyors bevételszerzési lehetőség +1 – gyorssegély megoldások készítése az ügyfeleidnek

 

Készíts ilyen gyorssegélymegoldásokat a vevőidnek olyan problémáik megoldásához, amik nyomasztják őket – mint például ez a blogposzt is 🙂 (Csak szólok, hogy ebből eredetileg fizetős csalit akartam hegeszteni – erről a szándékomról még nem tettem le feltétlenül.)

 

Az instant, gyors megoldások mindig jól futnak, ezért ha az iparágad, terméked, szolgáltatásod alkalmas ilyesmire, akkor ne hagyd ki a ziccert!

 

Csengő kasszát és sikeres vállalkozást! 

 

🙂 Csilla 🙂 

error
Posted on: 2019-02-22, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás