Webshop-trendek – mi lesz a menő jövőre a webáruházak terén?

Ha webshop tulajdonosa vagy, akkor most igazán érdemes lesz olvasnod. A webshop-trendek lesz a téma. Most mindent megtudsz arról, hogy egy webáruház esetében mi fog menőnek számítani jövőre. De nemcsak ezt. Ezt garantálja, hogy a cikket nem én írtam, hanem egy szakértőt kértem fel erre. (Aki 5 órát dolgozott a cikken.) 

 

 

Webshop-trendek – ezt olvassa el minden webáruháztulajdonos! 

 

A webshop nagyszerű eszköz egy kereskedelmi profilú vállalkozásnak, hiszen hatókörét legalább országos méretűvé is kiterjesztheti vele a cég. (Elég azonban, ha csak az Amazonra gondolunk, hogy a világ sem elég nagy már ehhez.)

 

Azonban – mint bármelyik vállalkozást – ezt is nagyon el lehet barmolni. Ráadásul a webáruház az online térben létezik, ahol fokozottabban érvényesül az elv: ha lemaradsz, kimaradsz. A webshoptulajdonosok szerintem most vadul bólogatnak, hogy az online felületeken milyen gyorsan képes lejátszódni a technikai avulás.

 

Ezért nem is én írtam ezen a héten a témában cikket, hanem Gulyás Zsolt, aki korábban maga is vitt webáruházat, most pedig front end webfejlesztőként webshopokat áramvonalasít a XXI. századi elvárásokhoz. Hihetetlen, milyen tartalmas cikket írt Zsolt. Szerintem készíts be legalább egy bögre kávét és némi élelmet is az olvasáshoz, mert ez tipikusan egy tldr (too long, don’t read) cikk. És az angol elnevezés ellenére nagyon hálás leszel érte, ha mégis elejétől a végéig elolvasod. 🙂

 

Webshop-trendek – ahogy a szakértő látja

 

Mint ex-webshoptulajdonos, marketing-megszállott és frontend webfejlesztő, azt tudni kell rólam, hogy én imádok profi webáruházakban ‘kattintgatni’ és ámulni a jobbnál jobb megoldásokon. Ezért a cikkemet is jobbára ebben a szellemben strukturáltam. 

 

Szempont volt még a frissesség, ezért hódoltam hobbimnak, és átpörgettem néhány hazai webáruházat, és szemezgettem a jobbnál-jobb, ugyanakkor valamiért egyelőre még kevéssé elterjedt kosárérték-növelő UI elemekből és funkciókból.

 

Javaslom egyébként számodra is, hogy szörfölj menő webáruházakban, és inspirálódj belőlük. Különösen ajánlott teljesen más szegmensekben is nézelődni, tehát ha állateledel áruházad van, bátran nézelődj és szemezgess műszaki és ruházati online áruházakban is.

 

Vegyük akkor most sorra, természetesen a teljesség igénye nélkül és az én ‘szemüvegemen’ keresztül, hogy melyek jelenleg azok a webshop-trendek, amikkel foglalkozni érdemes, és kell is. Mert bizony működnek, ugyanakkor sok esetben még nem annyira elterjedtek. Azonban mint azt jól tudjuk, egy-egy webáruház funkció, vagy értékesítési technika, csak addig számít versenyelőnynek, amíg a versenytársaid még nem használják őket.

 

Tervezhető jövedelem előfizetéses modellek által

 

Nyugaton már dollármilliós üzlet a subscription box, magyarul az előfizetéses modell. Itthon egyre több a remek megvalósítás. 

 

Néhány példa, a teljesség igénye nélkül:

 

  • Havi kézműves sör- vagy borválogatás
  • Havi táplálékkiegészítő adag (vitaminok, stb.)
  • Havi állateledel csomag
  • Havi menstruációs pakk (tampon/tisztasági betét, plusz édességek, stb.)

 

Megcsinálod most a sajátodat, amíg még versenyelőny, vagy megvárod amíg ez a piac is vörös óceánná válik?

 

Mik az előnyei? Stabil, tervezhető havi jövedelmet és egy visszatérő vásárlói réteget biztosít számodra.

 

Cross-sell, avagy az elfeledett ‘árrésgyáros’…

 

Az áruházadnak nem csak az a feladata, hogy a lehető legnagyobb arányban konvertálja vásárlóvá a látogatókat. Legalább annyira fontos cél a kosárérték, de még inkább az árréstartalom maximalizálása. Erre pedig az egyik legkiválóbb eszköz a cross-sell, magyarra fordítva a keresztértékesítés. Ajánlj a termékeidhez ill. az egész megrendeléshez is kapcsolódó/kiegészítő szolgáltatásokat ill. termékeket lehetőleg magas(abb) árréstartalommal.

 

Miért? Mert növekedni fog az árrésed ill. ha jól csinálod, akkor az ügyfélélmény is javulni fog. 

 

Most pedig nézzük meg néhány példán keresztül, hogy hol és hogyan csinálják a profik ezt a gyakorlatban.

 

Cross-sellek a termékoldalon

 

Az első pont, ahol cross-sellezésre ‘adjuk a fejünket’ az a kosároldal. A kiszemelt termékhez rögtön ajánlunk valami kapcsolódó extrát.

 

Webshop példa

 

Forrás: https://aqua.hu/laptop-notebook/hp-250-g7-laptop-fekete-6eb63ea-t780649

 

Az Aqua elhelyezett egy termékbiztosítás és pixelbiztos választható extra szolgáltatást a laptopjának termékképe alatt.

 

Webshop példa

 

Forrás: https://www.alza.hu/logitech-g29-driving-force-d2905113.htm?layoutAutoChange=1

 

Kiterjesztett garancia + 3 év: “Aggódik, hogy a használt termék egy nap elromolhat? Az alapgarancia akár 3 évvel történő kiterjesztése meg fogja nyugtatni.”

 

2 hónapos termék-visszaküldési szolgáltatás: “Ne aggódjon, ha rossz ajándékot vagy olyan terméket vásárol, amit nem szeret. Ezzel a kiváló szolgáltatással minden ok nélkül visszaküldheti a terméket a vásárlás időpontjától számított 2 hónapon belül.”

 

Az Alza tankönyvbe illően műveli a kapcsolódó szolgáltatások értékesítését. Pontosan tudják, hogy a vásárlók imádják bebiztosítani magukat ill. a vásárolt kütyüiket. 

 

A kiterjesztett pénzvisszafizetés lehetőségét pénzzé tenni elképesztően jó húzás. Gondold csak végig. Itt az történik, hogyha bizonytalan vagy azzal kapcsolatban, hogy megvásárold e kiszemelt Logitech kormányt, mert mi van, ha valamiért nem felel meg a várakozásoknak vagy nem fog neki örülni a személy, akinek ajándékba adod. Az Alza úgy oldja fel ezt a vásárlási korlátot, hogy még plusz pénzt is kér érte. Mi történik itt tehát? Úgy javítják a konverziót, hogy közben jelentősen emelkedik az árrésük is!

Webshop példa

 

Forrás: https://bookline.hu/product/home.action?_v=Jakupcsek_Gabriella_Nagy_levego&id=315725&type=22

 

A Bookline nem igazán lő mellé azzal, hogy automatikusan kiemel a terméklapon még egy könyvet az aktuális szerzőtől. Elég valószínű, hogyha kedvelünk egy szerzőt, akkor a többi kötete is potenciálisan érdekel minket. Okkal van ott az az ajánlópanel a termékoldalon, mert ők ezt lemérték és bevált nekik.

 

Cross-sellek a kosárba helyezést megerősítő oldalon

 

Attól mert a terméklapon is lehetőséget adunk a vásárlónak arra, hogy bővítse a kosarát kiegészítő termékekkel és szolgáltatásokkal, bátran tegyük meg ugyanezt a sikeres kosárba helyezést visszaigazoló dialógus ablakban is. Hiszen itt sokkal nagyobb fókuszt kap ez dialógus.

 

Hasonló a helyzet mint a tranzakciós e-mailek esetében. Pl. a vásárlást visszaigazoló email, amelynek egekben a megnyitási rátája, mégsem használják ki a kereskedők. Néhány tipp ide kapcsolódóan:

 

  • A minimum, hogy megemlíted benne, hogy milyen király posztok vannak a Facebook és Insta oldalaidon és ide és ide kattintva lehet követni….
  • Adhatsz például egy következő vásárlásnál érvényesíthető kupont, ezzel is megköszönve a vásárlást.
  • De akár linkelheted a legnépszerűbb blogbejegyzéseidet vagy videós tartalmaidat is.

 

Az tranzakciós e-mailes kikacsintás után nézzük, hogy a Konzolvilág hogyan oldja meg a cross-sellezést a megerősítő pop-up ablakában.

Webshop példa

 

Forrás: https://www.konzolvilag.hu/playstation4/gepek/szures/playstation-4-pro

 

Szerintem a Konzolvilág rádió választógombja is díjnyertes megoldást a kosárérték növelésre. Hiszen szinte rosszul érzem magam, ha anélkül mennék tovább, hogy nem választok ki egyet.

 

Webshop példa

 

Forrás: emag.hu

Webshop példa

Forrás: alza.hu

 

Webshop példa

 

Forrás: edigital.hu

 

Cross-sellek a kosároldalon is…

 

…mert minden egyes lehetőséget meg kell ragadnod arra, hogy cross-sellezz, azaz növeld a kosárértékedet.

Webshop példa

 

Forrás: alza.hu

Az Alzánál ráadás FOMO*-ra játszó visszaszámláló órával. *Fear of Missing Out.

Webshop példa

 

Forrás: edigital.hu

 

Ha webshop, akkor CTA-k a célkeresztben

 

A CTA-k mindig legyenek jól láthatóak! Ugye a darts táblán sem véletlenül piros a bull’s eye, azért mert azt kell eltalálni. Nincs ez másképpen a webáruházakban sem, a terméklapokon a kosárba helyezés feliratú gomb, a checkout folyamatban pedig a tovább gomb a kiemelendő.

 

Webshop példa

 

Gondolom nem szükséges lézeres pointerrel rámutatnom, hogy az Aqua termékoldalain, hova kell kattintani a termékek kosárba helyezéséhez 🙂

Webshop példa

 

Messziről látszik a zöld accent color, amelyet a kosár ikonját leszámítva sehol máshol nem használ az alza a terméklapján.

 

Webshop példa

 

Forrás: https://edigital.hu/notebook/lenovo-v130-15igm-81hl0020hv-notebook-szurke-p588135

 

A Edigital már bátrabban használja máshol is a narancssárgáját, ugyanakkor még mindig gyönyörűen ki van emelve a narancs színben pompázó kosárba helyezés gomb. Emellett persze a hivalkodó narancsot az Edigital a márka és az ár hangsúlyozására is használja.

 

Tényleg mindig szem előtt lévő CTA-k

 

Néhány hónappal ezelőtt felfedeztem az eMag-on egy ún. beragadó terméksávot. Azóta több webáruházban is megfigyeltem hasonló megoldást. Ez arról szól, hogy a CTA-n túlgörgetve az oldal tetején, egyfajta mini terméksávban beragadnak a legfontosabb terméklap elemek, mint például a termék képe, neve, ára, értékelések és persze a legfontosabb, az eképpen mindig szem előtt lévő és kattintható kosárba helyezés gomb is.

 

Nem véletlenül látható ez a megoldás a két hazai online műszaki óriásnál is. Valószínűleg alkalmazása igen kedvező hatása van a konverzióra illetve a kosárértékre egyaránt. Hiszen általa megemelkedik a kosárba helyezések száma, lévén hogy általa a CTA mindig szem előtt van. Ez a funkció mobilos vásárlás esetén kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ahhoz, hogy elolvashassuk a termék részletes leírását szinte teljesen biztos, hogy el kell görgetni a kosárba gombtól. 

 

Webshop példa

 

Forrás: emag.hu

 

Webshop példa

 

Forrás: edigital.hu

 

Az okos keresők a webshop lelke

 

A találat nélküli keresés szinte a legrosszabb, ami egy online vásárlás során történhet.

 

Sok esetben a legirrelevánsabb találati lista is jobb (lehet) a semminél. Pl. huszárosan meg lehet oldani valami ilyesmivel:

 

Sajnos a keresésed nem hozott találatot, de nézd meg az e havi bestseller termékeinket ide kattintva >>

 

Novemberi hír, hogy a budapesti Prefixbox startupba – amely egy mesterséges intelligenciára épülő, webáruházak számára készített keresőt fejleszt – 167 milliót forintnak megfelelő eurót fektetett az Euroventures kockázati tőkealap. Kell ennél több bizonyíték, hogy a cucc működik?

 

Jobb keresési találatok és javaslatok, amelyek együttesen a felhasználói élmény, a konverzió és kosárérték javulásához is hozzájárulnak.

 

A te webshopod keresője mennyire profi? Használsz külső szolgáltatót mint például a Prefixbox vagy a Rapid Search?

 

Webshop példa

 

Forrás: https://www.jateknet.hu/

 

Webshop példa

 

Forrás: https://www.petissimo.hu/kutyaknak/fekhelyek/agyak/scruffs-highland-fekhely-kek.html

 

Social Proof appok és a webshop

 

Ha úgy látjuk, hogy mások megtesznek valamit, magunk is nagyobb eséllyel tesszük meg ugyanazt. Erre az alapvetésre építenek az ún. Social Proof, magyarán társadalmi vagy közösségi bizonyíték appok, amelyek egy webshop ökoszisztémájában nemes egyszerűséggel szolid kis üzenetek formájában bizonyos időközönként tájékoztatják a látogatót, hogy

 

  • Marika Szombathelyről tegnap vásárolta meg ezt a porszívót
  • Ezt a terméket 16-szor rendelték meg az elmúlt két hétben
  • Az elmúlt hónapban 1789 vásárló választotta a webáruházunkat
  • Az elmúlt 100 napban 3.789-en kértek értesítést a legjobb ajánlatainkról

 

Ezek a kis apróságok elképesztően meg tudják dobni a konverziót. 

Webshop példa

Forrás: https://provesrc.com/

 

Hirtelen nem találtam magyar webshopos példát, a ProveSource példáját hoztam. Nemes egyszerűséggel tájékoztat, hogy egy bizonyos Mike 12 perccel ez előtt vásárolta meg Londonból a cipőt, amelyet én is nézegetek.

 

Tűnj ki a tömegből

 

Sokan ki nem állhatják az Alza megosztó kis zöld űrlénykéjét. Mások számára pedig kifejezetten szimpatikus. Ugyanakkor egy biztos, foglalkoznak vele, beszélnek róla! Az emberek fejében marad.

 

Tedd magad te is különlegessé, maradj ott a fejekben. Nem nyerő stratégia a ‘tucatshopnak’ állni…

 

Meséld el a sztoridat, tedd az arcod a márkád mellé. Állj ki egy ügy mellett, legyen hitvallásod. Ha te nem tudod mitől különleges egyértelműen a shopod, akkor a vásárlóid sem fogják ezt meglátni.

Webshop példa

 

Torold meg az utánvétet

 

Egyre gyakoribb, hogy plusz díja van az utánvétes fizetésnek. Az Alzánál például 490 Ft.

Webshop példa

 

Pro tipp: ennek egy szofisztikáltabb módja, hogy nem felárassá teszed az utánvétet, hanem mondjuk 0,5% vagy 300 Ft kedvezményt adsz az előre fizetéses fizetési módoknál.

 

Miért jobb, ha előre fizet a vásárló? Jelentősen lecsökken az át nem vett csomagok száma. Emellett jobb minőségű vevőbázist építesz, hiszen feltétezhető, hogy az előre fizető vásárlók valószínűleg nagyobb bizalommal állnak a márkád felé, mint akik, nem ‘kockáztatják’ meg az előre fizetést. Bónuszban a cash-flowdnak is jót tesz.

 

Elérkezett az utóajánlatok kora

 

2018 nyarán az országban elsőként tettük lehetővé az e-kereskedők számára a kockázatmentes és azonnali kosárérték-növelést ún. köszönőoldali utóajánlatok formájában. Mostanra az UNAS webáruházakban a VIP csomagban ez a funkció már natívan elérhető. A ShopRenter és a nem VIP UNAS webáruház tulajdonosok számára pedig a SmartUpsell webáruház applikációnkkal valósítható meg ez a funkció.

 

tldr;

 

Röviden összefoglalva a cikket, ill. ha téged csak a lényeg érdekel, akkor íme a cikk útravalója zanzásítva:

 

  1. Cross-sellezz minden erőddel
  2. Növeld a kosárértéket a vásárlást köszönő oldalon is, ún. utóajánlatokkal
  3. Pörgesd fel a konverziódat egy Social Proof app-pal
  4. Legyen előfizetéses webshopod IS
  5. Ösztökéld a vásárlót az előre fizetésre

 

Gulyás Zsolt
Gulyás Zsolt, webshop szakértő

Gulyás Zsolt az eCommerce Revolution Bt. társalapítója. Cége 2012 óta foglalkozik e-kereskedelemmel, az évek során több mint egy tucat webáruházat futtattak fel a nulláról, több tízezer csomagot juttattak sikeresen célba.

 

Ennélfogva őszintén hiszik, hogy pontosan tudják, hogy mire van ma szüksége egy hazai webáruháznak. Mindemellett imádják az újdonságokat, főleg ha azok bizonyítottan remekül megállják a helyüket gyakorlatban is.

 

A B2B piacra koncentrálva megalkották a SmartUpsellt, melynek segítségével már a hazai webáruházak is képesek vásárlás utáni egykattintásos upsell ajánlatok megjelenítésére, ezzel egyfajta webáruház-értékésítési tölcsér hibridet létrehozva.

 

A SmartUpsell elérhetőségei:

weboldal: https://smartupsell.hu

e-mail: info@smartupsell.hu

telefon: +36 70 397 3438

error
Posted on: 2019-11-28, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás