Hogyan kerül a SEO és a pénzügyi tervezés egy lapra induló vállalkozásoknál?

A SEO és a pénzügyi tervezés

SEO és pénzügyi tervezés – jól hangzik így együtt, de nem az én érdemem. Hanem a heti vendégszerzőmé, Tóth Adorján SEOtudatos szövegíróé. Egy biztos, még életemben nem volt a blogomon ennyire SEO-optimalizált cikk! És akkor át is adom a szót Adorjánnak… Ja, és a képeket nem én választottam!!! 🙂 

 

 

A SEO és a pénzügyi tervezés látszólag két, egymástól távol álló fogalom. Az egyik számokról szól – és adókról, megtérülésekről, bevallásokról; tiszta matek óra. A másik pedig nettó marketing – ami persze ránk úgysem hat, és egyébként is: – Utálom a reklámokat! Mégis, mi lehet bennük a közös?

 

Vigyázat! Spoiler alert!

 

A SEO és a pénzügyi tervezés is kiemelkedően

 

fontos a kezdő vállalkozóknak.

 

Hogy miért? Nagyon vártam ezt a kérdést!

 

Mi az a SEO?

 

Hadd ne legyek kivételesen udvarias; kezdem a saját területemmel.

 

A SEO és a pénzügyi tervezés
Avagy: „The SEO must go on” (Tóth Adorján, #SEOtudatos szövegíró)

 

A SEO a keresőoptimalizálás angol megfelelőjéből képzett mozaikszó. Azt a folyamatot jelöli, amelynek köszönhetően, ha betartjuk a direktívákat, előbb vagy utóbb előre kerülünk a netes keresőkben. A hangsúly a folyamaton van. A SEO nem egy gomb, amit, ha megnyomunk, már működik is. Folyamatosan naprakésznek kell lennünk, hogy megfelelhessünk a legfrissebb elvárásoknak.

 

Három területe van: technikai SEO, Off-site SEO és On-site SEO. A technikai rész, röviden, az oldaladról szó. Az Off-site terület a linképítésről. Az On-site pedig a weboldalad tartalmairól. Ami engem illet, az utóbbihoz értek, állítólag nem is rosszul.

 

Olyannyira, hogy vagyok annyira bátor, hogy a #SEOtudatos szövegírás csoportomban  a Facebookon vállalom bárki kihívását!

 

Küldd be egy már publikált posztod, én pedig a közösség előtt, ingyen mini-tanácsadás keretein belül átfutom, véleményezem.

 

Eddig mindig találtam olyat, amin lehetett csiszolni, finomhangolni. És nagyon örültek is neki a bátor vállalkozó társak.

 

De, hogy a lényegről is…

 

Ja, és hogy miért mondom, hogy a SEO-ra szüksége van a kezdő vállalkozóknak? Nézd, voltam a cipődben, sejtem, hogy mi a helyzet. Több saját vállalkozáson is dolgoztam már. Nemzetközi színtéren és hazain is. Minden esetben a keresőoptimalizálás volt a marketingem fő eleme. Hogy miért?

Legfőképp azért, mert én voltam a/az:

 

  • ügyvezető
  • marketinges
  • beszerző
  • termékfejlesztő
  • értékesítő
  • az „account manager”
  • ügyfélszolgálatos
  • stb., stb.

 

Minden én voltam. És így is:

 

több volt az időm, mint az egyes feladatok kiszervezésére költhető pénzem.

 

Így hát, tanulmányoztam a vonatkozó jogszabályokat és rendeleteket: és némi üzleti érzékkel saját ÁSzF-et és GDPR kompatibilis adatkezelésit készítettem. Tartottam a kapcsolatot a hatóságokkal és mindig ittam a könyvelőim szavait – így például kialakult bennem egy eltökélt adminisztratív fegyelem. Adaptáltam a mindenkori vállalkozásomra az egyik televíziós értékesítő csatornánál tanultakat – így nem okozott gondot, hogy kapcsolatokat építsek, vagy akár telefonon megnöveljem a vásárlói kosarakat.

 

És mivel nem volt pénzem a marketingesek próbálkozásaira, sem remek szakemberek égig érő munkadíjára, nekiálltam, és elsajátítottam, amit lehetett. Ennek köszönhetően tanultam meg #SEOtudatos blogposztokat és termékleírásokat is írni. Így, még ma is van olyan kulcsszó, amire az egy éve abbahagyott baba-mama márkánkat szakcégek sem tudták megelőzni – képkeresésbe pedig talán soha nem is fogják 😉

 

SEO és pénzügyi tervezés hasonlósága
Az első sor végig, a másik két sorban pedig három-három kép találat
még mindig a Baby Chameleon oldaláról van. Komoly, ugye?

 

Hát ezért. Ezért szakadj meg az elején, és ezért ne sajnáld, hogy nem a Facebook-ot pörgeted, vagy, hogy nem tudsz megnézni egy filmet. Mert az elején, ha úgy döntöttél, hogy „belököd a szekeret”, és pláne, ha kétszer is meg kell gondolnod, hogy mire költs: a márkád marketingjét legstabilabban a keresőoptimalizálással tudod elindítani az úton.

 

Szóval: tanulj #SEOtudatos szövegírást! Na de nézzük a pénzügyi tervezést!

 

Miért fontos a pénzügyi tervezés?

 

Mielőtt elmondom, hogy szerintem erre miért jó szakembert keresni, ismét egy saját példa.

 

Mielőtt a feleségemmel elkezdtük a baba-mama márkánkat, két „kikötésem” volt szakmailag. Az egyik, hogy építsünk márkát az elejétől, és minden folyamatot és megoldást ennek vessünk alá. Stratégiai szempontból ide tartozott többek között, hogy a minőségből soha nem engedünk, bárki kéri is. (Volt is munka, amit nem vállaltunk el, mert nem úgy kezelte a megbízó a történetet.)

 

A másik, hogy csináljuk komolyan – like a boss! Ezért stratégiát alkottunk. Folyamatokat határoztunk meg. És forintra követtük a pénzügyeinket – az áruban fekvő készlettől az egy órára eső varrógép költségen át a cérna méterének áráig. Még a raktározási költséget is beszámoltam – holott ez saját lakáson belül sokak szerint adottság. Na ja … kerülgettél már otthon szőnyeg méretű flíz hengert? Kettőt? Hónapokig?

 

Száz szónak is egy a vége: bruttó másfél év alatt nullásra hoztuk ki a céget. És tudom, hogy ehhez hozzájárult a pénzügyi tudatosságunk is.

 

De hogyan csináltuk?

 

A SEO és a pénzügyi tervezés: 50% mindset, 50% tárgyi tudás

 

Először is, nekem már volt egy éles „iskolám” a pénzügyi tervezésről: ügyvezetője lettem egy kis kereskedelmi multinak. Ott aztán nagyon sokat láttam. És volt, hogy küzdöttem, mint malac a jégen. Nem minden könyvelőm volt türelmes. És nem mindegyik értett az ügyfél nyelvén. De menni kellett, csinálni kellett. Volt, hogy azt mondtam, hogy nem megyek el addig, amíg el nem magyarázza. Szóval, kellett egy eltökéltség és egy céltudatos gondolkodásmód. Hiszen, a legtürelmesebb „cashflow tábla szakértő” sem tudja helyettem megérteni, vagy megtanulni azt, amit igazából nem akarok.

 

A másik, hogy bizony tanulni kell. Egy ügyvezetésért talán nem éri meg a PSzF-et elvégezni, és mérlegképes könyvelői vizsgát sem feltétlen kell tenni – magam is nagyon messze állok ettől. Viszont, bármit kiszervezhetsz, de a pénzügyeidet te ismered legjobban, és a pénzügyeidért egyedül te magad vagy felelős.

 

Olyan ez, mint az öndicséret: nem szabad másra bízni!

 

Kivéve az odavezető utat. Nem mindegy, hogy hajlandó vagy-e tanulni. Hogy a saját szakmai ismereteiden túl is hajlandó vagy-e megtanulni vállalkozni? Nem lehet mindenki olyan szerencsés, mint én voltam az ügyvezetéssel. De neked nem is kell évekig tanulnod, a saját hibáidból, hogy eljuss arra a tudatossági szintre, hogy ne ess az induló vállalkozások hibájába.

 

Himer Csilla – aki pénzt tesz a zsebedbe!

 

Ahogy Himer Csilla, a szintlépő vállalkozások pénzügyi szakértője mondja:

 

“… A legtöbb induló vállalkozás baromi rosszul mér fel szinte mindent indulás előtt: az erőforrásait és a várható bevételeit túl-, a várható kiadásait meg erősen alulbecsüli. Ez konkrétan annyit jelent, hogy gyakorlatilag nulla tőkével indul, és a sz@rból szeretne várat építeni …”

 

Mielőtt tehát belevágsz, és felégetsz magad mögött minden hidat, tartsd szem előtt a szintén Csilla oldalán (zsebedremegyek.hu) olvasottakat:

A stratégia mutatja meg, hogy a vállalkozásod működésképes-e, az üzleti terv meg azt, hogy megéri-e működtetni.

 

Take away

 

Remélem, már kezd összeállni, hogy mit keresett egy posztban a SEO és a pénzügyi tervezés! Az utóbbi nélkül el se kezd. Az előzővel pedig mindenképp kezdj el foglalkozni, ha a csillagok számok szerint életképes a vállalkozásod!

 

Aztán már csak kitartónak és türelmesnek kell lenned! Hiszen tudod: Róma sem egy nap alatt épült fel.

 

A cikk szerzőjéről: 

Tóth Adorján, #SEOtudatos szövegírás
Tóth Adorján, #SEOtudatos szövegírás

Tóth Adorján. 

Kommunikációs szakember.
Üzletfejlesztő.
Apa blogger.
Szövegíró.
Továbbá cégtulajdonos, ügyvezető, értékesítő.
De a legjobban apa szeret lenni.

Tel.: +36704269699
Web: https://seotudatos-szovegiras.hu
Posted on: 2020-01-31, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .