Miért éri meg a fenntarthatóság egy vállalkozásnak?

A fenntarthatóság egy jó hívószó manapság a vállalkozásoknak: aki menő akar lenni, és a célcsoportjánál be akar vágódni, az tuti, hogy a stratégiájába is beépíti. Amiért most mégis cikket írok a fenntarthatóság témájában, az az a tény, hogy sokan félreértik, mit is kellene, hogy jelentsen a vállalkozásukban a fenntartható működés. Arról meg nem is beszélve, […]

Ha vállalkozó vagy, akkor vezető vagy – vezetői gyorstalpaló

Vezető vagy. Ha a blogomat rendszeresen olvasod, akkor vagy már vállalkozó vagy és már vezető vagy, vagy vállalkozó akarsz lenni, és akkor vezető leszel. Bármelyik is a helyzet, jó, ha tudod: nem úszod meg, hogy vezetőként működj. Még akkor sem, ha egyszemélyes vállalkozás vagy.  

SWOT-analízis – hogyan csináld jól?

A SWOT-analízis az a tervező eszköz, amit előszeretettel használ még egy kezdő vállalkozó is, különösen, ha pályázathoz, hitelhez készít üzleti tervet. Csakhogy van itt egy pár dolog, ami orbitális mellélövés a SWOT-analízis használatának gyakorlatában – nem is csoda, ha nem jön be, ami papíron kijön.  

Folyamatok – az igazság a gyakorlaton innen, a guruk szlengjén túl

Folyamatok. A csapból is ez folyik. Elmész egy konferenciára, és tök mindegy, hogy az vállalkozói, marketing-, értékesítési vagy éppen pénzügyi konferencia, a színpadon álló guruk szájából szinte már mantraként hangzik el a mondat: “Építsd ki a folyamataidat!” OK. Építsem ki. De hogyan? Hol kezdjem? Mivel? És hogyan csináljam? Hol az eleje? És a vége? Rendet […]

Bérezés – találd meg az egyensúlyt a vállalkozásod és a munkatársak között!

A bérezés eléggé sarkalatos pontja egy vállalkozás működésének. A munkatársaid szempontjából azért, mert ez adja az egzisztenciájukat (legalábbis a legtöbbjüknél döntő mértékben). Neked pedig azért, mert a vállalkozásod egyik legjelentősebb költségtényezője a munkabér és közterhei. A mostani bérviták kapcsán elmerengtem, hogy miért érzik a helyzetüket méltatlannak a munkatársak, és miért értek a munkaadók (legalábbis a […]

Szerződés – kell, nem kell, mikor kell, milyen kell?

A szerződés jó, ha van, de igazából akkor is van, ha nincs. Tudom, ez most hülyén hagnzik, de ettől még igaz. Hiszen ha te nem is gondolsz arra, hogy írásos szerződéssel bástyázd körbe magad, a vállalkozásod és az adott megbízást, megrendelést, a törvényalkotó akkor is vigyáz rád. Legfeljebb nem úgy, ahogyan az neked a legjobb […]

Szezonalitás – mi a kakukkfüttyöt tudsz vele kezdeni?

A szezonalitás a legtöbb vállalkozás életében jelen van – viszont hihetetlen, hogy mennyi hibát elkövetnek ezzel kapcsolatban a vállalkozók. Van, aki tudomást sem vesz róla, mert nem is ismeri fel, hogy ezzel a jelenséggel van dolga, csak nem érti, miért ugrik meg egyik időszakban a forgalma, míg a másikban alig csordogál a bevétel. Van, aki […]

7 + 1 gyors bevételszerzési lehetőség vállalkozóknak

Gyors bevételszerzési lehetőség? Minden vállalkozó álma? Csakhogy le kell lombozzak mindenkit: egyrészt az ilyen megoldások nem tartósak, másrészt attól, hogy viszonylag gyorsan, tehát egy hónapon belül megjelenik a kedvező változás a nyereségedben, attól még van vele meló. A gyors bevételi lehetőség is csak a legritkább esetben talált pénz – bár mutatok majd erre is példát. […]

A jó árajánlat titka – avagy tanulj az én esetemből

A jó árajánlat titkát már sokan próbálták megfejteni, sőt sokan sok pénzt is fizettek már ilyen jellegű oktató anyagokért. Pedig a dolog minimálszintje baromi egyszerű: legalább annak meg kell felelni, amit az ajánlatkérő elvár. Az én időben meglehetősen közeli tapasztalatom azonban az, hogy sokaknak még ez sem megy. Tanulj az ő hibáikból!  

A marketingköltség minimalizálásának 8 módja

A marketing az üzleti menedzsment legfontosabb része, azonban sok vállalat mégsem tudja ráfordítani a kellő időt és forrást a marketingre. Számos kisvállalkozás működik szűk marketingköltségvetésen, ami megnehezíti az értékesítés folyamatát. Íme néhány módja annak, hogy csökkentsük marketingköltségeinket úgy, hogy közben növeljük eladásainkat és bevételünket.   

Üzleti ötletek 2019-re – 3. rész

Üzleti ötletek 2019-re – már harmadik alkalommal vesszük elő a témát, mert még mindig van miről beszélni (pontosabban írni 🙂 ). Egyrészt azért, mert a vállalkozás már önmagában is változatos terep, ezerféleképpen és ezerfélét lehet ennek keretében művelni. Másrészt pedig azért, mert ahogy a dolog kinéz, a felgyorsuló világ csak úgy ontja magából a lehetőségeket […]

Vállalkozási ötletek 2019-re – 2. rész

Vállalkozási ötletek 2019-re, amelyek működnek is? Garantálni nem tudok ilyet, hiszen a kivitelezésen, a hozzáértő marketingen, értékesítésen, a jó stratégián és a pénzügyi fegyelmen nagyon sok múlik. Azt viszont jó eséllyel meg lehet mondani, hogy melyek azok, amelyek 2019-ben nagyot mehetnek jó menedzselés mellett – mert trendik és van rájuk igény.   

Üzleti ötletek 2019-re – avagy mire érdemes idén vállalkozni?

Üzleti ötletek 2019-re is szép számmal akadnak. Ha olvastad az idei évre várható trendeket, akkor némelyiken már nem is fogsz csodálkozni, hogy a listámra kerültek. Hiszen szinte mind olyan vállalkozási ötlet, amely valamilyen trendet lovagol meg – ezért lehetséges, hogy némelyikről eddig még esetleg nem is hallottál.  

2019-es trendek, amelyek a te bizniszedre is hatnak – 2. rész

A 2019-es trendek felsorolásával nyitottam az évet. Van belőlük dögivel – a cikkem alapjául szolgáló LinkedIn-poszt kereken ötvenet(!) gyűjtött össze. Én több okból is rövidítettem ezen a listán. Egyrészt, mert nem akarom, hogy folytatásos kisregényt kelljen olvasnod, és még márciusban is ezzel foglalkozzunk. Másrészt, mert igyekeztem a lényegre szorítkozni. Harmadrészt meg azért, mert próbáltam azokat […]

Trendek 2019-ben, amelyek a te bizniszedre is hatnak – 1. rész

Melyek azok a trendek 2019-ben, amelyek szinte biztosan hatnak a te vállalkozásodra is? Még akkor is, ha itt, Magyarországon úgy érzed magad a cégedben, mint a kis Vuk? (Tudod: “Kicsi vagyok, éhes vagyok, egyedül vagyok… segítsetek Vuknak, a kis rókának!”) Trendek 2019-ben is vannak – és valószínűleg elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy akárhol is legyen […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás