Negyedéves zárlat – vírusfüggetlen javaslat vállalkozásoknak

Negyedéves zárlat – tudod, mi az? Ha nem, az sem baj, most megtudhatod. A lényeg az, hogy szeretnék olyan tudást is adni, ami nemcsak koronavírus idején jön jól egy vállalkozásnak. Ha most a “magadévá teszed” a negyedéves zárlat intézményét és beépíted a rutinodba, ezt a jó szokásodat a vírushelyzet után is gyakorolhatod majd. A vállalkozásod […]

Koronavírus – mire számíts?

A koronavírus leuralta a hetet – és még fogja is egy jó darabig. Mivel nem nagyon éltünk még meg ilyen helyzetet, ezért érthető, hogy a bizonytalan kimenetel miatt kisebb sokkot élt meg az ország, és vele a vállalkozói szcéna is. A hetem nagyjából arról szólt, hogy egyrészt elkezdtem lapátolni a koronavírus miatti pánik nyomán (magyarul […]

Payment strategy – minek az egy kisvállalkozásnak?

Payment strategy – nem tartom magam anglománnak, sajnos most mégis kénytelen vagyok beérni az angol kifejezéssel. Egyszerűen azért, mert ha magyarra fordítom a kifejezést – fizetési stratégia – az nem igazán adja vissza a valós és teljes jelentéstartalmat. (Bárki ügyesebb nyelvújító, mint én, kérem, ne habozzon megosztani velem újító kedve leleményét!) De mi a rozmaringos […]

Piacvalidáció – mitől lesz érvényes egy piac, és hogyan tudd ezt meg?

A piacvalidáció relatíve új fogalom, bár nézőpontom szerint korábban is létezett, legfeljebb nem így nevezték. Hanem úgy, hogy piackutatás. Mert akkoriban még csak ez a módja létezett a dolognak. Ma már a piacvalidáció mást is megenged – sőt a vállalkozások növekedési törekvései, mi több, robbanásszerű növekedési törekvései (lásd startup-ok) meg is kívánták, hogy más módszer […]

Vállalkozások és a növekedési kényszer – muszáj ezt?

A vállalkozások és a növekedési kényszer kb. azóta elválaszthatatlan fogalmak, mióta létezik a szabadversenyes kapitalizmus. A héten a Virtuális cukrászdámban időnként parázs vita folyt arról, hogy mindenáron kell-e növekednie egy vállalkozásnak, vagy elég egy bizonyos szintig eljutnia. Ahogyan arról is, hogy egy vállalkozás eredményessége biztos-e, hogy mindig csak különféle növekedési mutatókkal fejezhető ki, mérhető – […]

Krízishelyzet a vállalkozásban – kezeld a tűzoltótechnikával!

A krízishelyzet olyan szituáció, amelyben sok minden megmutatkozik. A te vállalkozásvezetési képességeidtől kezdve egészen addig, hogy mennyire stabil céget építettél (pénzügyileg, folyamataiban, márkában). Egy valami azonban biztos: krízisben gyorsan kell cselekedni. Már csak az a kérdés, hogy milyen gyorsan…  

Van-e különbség az induló és a szintlépő vállalkozás tervezésében?

Szintlépő vállalkozás – ízlelgesd ezt a fogalmat, mert sokszor fogsz még belefutni az oldalamon és az egyéb különféle csatornáimon. (A héten például a Facebook-oldalamon is ez a téma, ahogyan a Virtuális cukrászda magányos vállalkozóknak elnevezésű Facebook-csoportomban is.) A legutóbb azért vetődött fel ez a fogalom, mert az egyik ügyfelem megkérdezte, hogy ha már a szintlépő […]

Trendi vállalkozások 2020-ban – avagy mire érdemes vállalkozni?

Trendi vállalkozások – ha még most töröd a fejed vállalkozás indításán, akkor valószínűleg ilyet szeretnél, hogy minél hamarabb felfusson a biznisz. Ha már működik a céged egy ideje, akkor biztosan gondolkodtál már azon, hogyan “áramvonalasíthatod” úgy, hogy minél felkapottabb legyen. Természetesen nincs nálam a bölcsek köve, de azért akad egy pár olyan, szabad szemmel is […]

Vállalkozásvezetés hobbit módra – mit érdemes eltanulni a félszerzetektől?

A vállalkozásvezetés művészet. Nem csak én állítom ezt, hanem több olyan szakértő, tréner is, akik világhírűvé váltak ezen a területen szerzett szaktudásukkal (pl. Peter Drucker). Mégpedig azért művészet, mert bár van tudományos alapja, ami tanulható, mégis a gyakorlat, az improvizáció és az intuíció legalább akkora szerepet kap művelése során, mint a logikus gondolkodás és működés, […]

Buyer persona-katasztrófa – így kerülheted el a pénzügyi következményeket!

A buyer persona nemrég volt téma a Virtuális cukrászda magányos vállalkozóknak elnevezésű Facebook-csoportomban, illetve a Zsebedre megyek Facebook-oldalán. Miért foglalkoztunk ezzel, amikor alapvetően pénzügyi blog vagyok? A dolog egyszerű: ha nem jól lövöd be a buyer personáidat, az bizony a zsebedre megy. Nem kicsit. Nagyon. Hogy ne járj így még véletlenül sem, írtam egy cikket, […]

Vállalkozásvezetés Mikulás-módra – mit tanulhatsz az öregtől?

A vállalkozásvezetés soha nem könnyű feladat, akármilyen szinten tartson is a vállalkozásod. Ha kezdő vagy, vagy kicsi vagy, olyannyira, hogy egyedül vagy a cégedben, mint az ujjam, akkor azért. Hiszen ekkor minden feladata téged talál meg, neked kell elvégezni. Ha már nagyobbacska vagy, akkor azért. Hiszen most kell kicsiszolni egy csomó rendszert. Amikor még nagyobb […]

Webshop-trendek – mi lesz a menő jövőre a webáruházak terén?

Ha webshop tulajdonosa vagy, akkor most igazán érdemes lesz olvasnod. A webshop-trendek lesz a téma. Most mindent megtudsz arról, hogy egy webáruház esetében mi fog menőnek számítani jövőre. De nemcsak ezt. Ezt garantálja, hogy a cikket nem én írtam, hanem egy szakértőt kértem fel erre. (Aki 5 órát dolgozott a cikken.)   

Bevételi források – hogyan építsd fel a rendszert?

A bevételi források a vállalkozás nyereségességének egyik oldala. Valamiért hajlamos mindenki csak erre koncentrálni. Pedig ott van a nyereségességet befolyásoló másik fontos tényező is – a költségek színvonala. Most azonban eleget teszek a népakaratnak, és némi kitétellel a bevételi forrásokkal kapcsolatban fogok néhány tippet adni.  

A dropshipping – tapasztalat első kézből

A dropshipping webshopok voltak a téma a múlt héten a Zsebedre megyek Facebook-oldalán. Már akkor is állítottam, hogy ez egy nagyszerű üzleti modell, de tudni kell jól működtetni, mert vannak buktatói. Ezek közül egyet emeltem ki akkor, amit rendszeresen elfelejtenek sokan, akik dropshippingbe vágnak. Ezt olvasta egyik kedves ügyfelem, Kiss Judith, aki Spanyolországban él, és […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás