Hogyan használd jól a statisztikáidat? – Statisztika azoknak is, akik utálják

Statisztika… végigfutott a hátadon az unalom és az undor jeges egyvelege? Azt hiszem, eljött annak is az ideje, hogy érintsük ezt a témát, mert a marketingesektől mást sem lehet hallani, mint hogy mérj – mindent IS -, és őszintén szólva kontrollerként én sem mondhatok mást. A jeges undort azonban mindenképpen oldani szeretném, mert szegény statisztikát […]

Hozhat-e pénzt a fókusz? – ügyfél-esettanulmány

A fókusz jó dolog, de a legtöbben csak akkor beszélnek róla, ha úsznak a melóval és/vagy a melóban. Pedig lehet, hogy már a vállalkozás működőképességét is fenyegetheti a hiánya. Vagy éppen azt, hogy eleve lábra tudjon állni a céged. Mutatok most egy élő, eleven példát, ahol az ügyfelem vállalkozását a fókusz mentette meg.  

Mit vár el tőled egy befektető? – Befektetőkereső #1

Befektetőkereső üzemmódban vagy? Szép kihívás, gratulálok! De korántsem lehetetlen küldetés. A befektetőkereső tulajdonképpen egy komoly összegekre menő játék. Csak a játékszabályokat kell jól ismerned, hogy jól tudd játszani. Ennek első lépése, hogy tudd, mit vár el tőled egy befektető.  

Versenytárs-e a feketéző? – Költői kérdések a vállalkozásban #1

A versenytárs önmagában nem rossz. Okozhat kellemetlenséget, de hát ilyen a vállalkozás: ha a versenytárs újításait, ötleteit, vevőszerző akcióit kihívásként fogod fel, akkor sokat tanulhatsz is tőlük. (Elsősorban arról, hogy mit ne csinálj – hiszen akkor utánoznád őt még a célcsoportod szerint is. Másodsorban pedig arról, hogy hogyan csináld – a módszereket, rendszereket érdemes kifigyelni, […]

Tőkebevonás kezdőknek – mivel jár egy kisvállalkozásnak a tőkebevonás?

A tőkebevonás kezdőknek is érdekes kérdés – bár a legtöbb megszokott forrás éppen a kezdők számára elérhetetlen a legtöbbször. Ha netán mégis kívülről jut tőkéhez, akkor is számolni kell bizonyos hatásokkal – tehát a külső forrásbevonás még messze nem jelenti azt, hogy hátra lehet dőlni, mert belepottyantunk a mézes bödönbe.  

Tőke külső forrásból – Tőkebevonás kisvállalkozásoknak 2. rész

Tőke külső forrásból – egy kisvállalkozás induláskor erről csak álmodhat. Ennek is megvan a maga oka: semmilyen olyan információ nem áll rendelkezésre a leendő befektető rendelkezésére, amelynek alapján el tudná dönteni, hogy megtérül-e a befektetése, és ha mégis, akkor milyen mértékben. Idővel azonban ez változhat – és ez elsősorban rajtad múlik.  

Tőkét, de honnan? Tőkebevonás kisvállalkozásoknak 1. rész

A tőkebevonás kisvállalkozásoknak szinte a mission impossible kategóriája. Kicsik, tehát a befektetők nem látnak bennük potenciált. Kezdők, akkor a bankok sem, mert a legtöbb bank minimum két lezárt üzleti év adatait kéri csatolni a hitelkérelemhez. Márpedig a magyar kisvállalkozások – főleg induláskor – tipikusan tőkehiányosak. Kivárni meg nem sokaknak van kedve az organikus növekedést – […]

Üzleti együttműködés – kinek éri meg, és mikor éri meg?

Az üzleti együttműködés olyasmi, amiről sok jót lehet elmondani. Hasznos, pénzt termelő, értéket is adhat akár a tágabb közönségnek, esetleg az egész társadalomnak is, kapcsolatokat épít – ha jól csinálják. Ellenkező esetben ugyanis több kárt okoz, mint hasznot, és akár évekig húzódó pereskedéssel is járhat. Mi is ez az intézmény tulajdonképpen – és legfőképpen: hogyan […]

Miért éri meg a fenntarthatóság egy vállalkozásnak?

A fenntarthatóság egy jó hívószó manapság a vállalkozásoknak: aki menő akar lenni, és a célcsoportjánál be akar vágódni, az tuti, hogy a stratégiájába is beépíti. Amiért most mégis cikket írok a fenntarthatóság témájában, az az a tény, hogy sokan félreértik, mit is kellene, hogy jelentsen a vállalkozásukban a fenntartható működés. Arról meg nem is beszélve, […]

Ha vállalkozó vagy, akkor vezető vagy – vezetői gyorstalpaló

Vezető vagy. Ha a blogomat rendszeresen olvasod, akkor vagy már vállalkozó vagy és már vezető vagy, vagy vállalkozó akarsz lenni, és akkor vezető leszel. Bármelyik is a helyzet, jó, ha tudod: nem úszod meg, hogy vezetőként működj. Még akkor sem, ha egyszemélyes vállalkozás vagy.  

SWOT-analízis – hogyan csináld jól?

A SWOT-analízis az a tervező eszköz, amit előszeretettel használ még egy kezdő vállalkozó is, különösen, ha pályázathoz, hitelhez készít üzleti tervet. Csakhogy van itt egy pár dolog, ami orbitális mellélövés a SWOT-analízis használatának gyakorlatában – nem is csoda, ha nem jön be, ami papíron kijön.  

Folyamatok – az igazság a gyakorlaton innen, a guruk szlengjén túl

Folyamatok. A csapból is ez folyik. Elmész egy konferenciára, és tök mindegy, hogy az vállalkozói, marketing-, értékesítési vagy éppen pénzügyi konferencia, a színpadon álló guruk szájából szinte már mantraként hangzik el a mondat: “Építsd ki a folyamataidat!” OK. Építsem ki. De hogyan? Hol kezdjem? Mivel? És hogyan csináljam? Hol az eleje? És a vége? Rendet […]

Bérezés – találd meg az egyensúlyt a vállalkozásod és a munkatársak között!

A bérezés eléggé sarkalatos pontja egy vállalkozás működésének. A munkatársaid szempontjából azért, mert ez adja az egzisztenciájukat (legalábbis a legtöbbjüknél döntő mértékben). Neked pedig azért, mert a vállalkozásod egyik legjelentősebb költségtényezője a munkabér és közterhei. A mostani bérviták kapcsán elmerengtem, hogy miért érzik a helyzetüket méltatlannak a munkatársak, és miért értek a munkaadók (legalábbis a […]

Szerződés – kell, nem kell, mikor kell, milyen kell?

A szerződés jó, ha van, de igazából akkor is van, ha nincs. Tudom, ez most hülyén hagnzik, de ettől még igaz. Hiszen ha te nem is gondolsz arra, hogy írásos szerződéssel bástyázd körbe magad, a vállalkozásod és az adott megbízást, megrendelést, a törvényalkotó akkor is vigyáz rád. Legfeljebb nem úgy, ahogyan az neked a legjobb […]

Szezonalitás – mi a kakukkfüttyöt tudsz vele kezdeni?

A szezonalitás a legtöbb vállalkozás életében jelen van – viszont hihetetlen, hogy mennyi hibát elkövetnek ezzel kapcsolatban a vállalkozók. Van, aki tudomást sem vesz róla, mert nem is ismeri fel, hogy ezzel a jelenséggel van dolga, csak nem érti, miért ugrik meg egyik időszakban a forgalma, míg a másikban alig csordogál a bevétel. Van, aki […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás