Bevétel egy kisvállalkozásban, ami folyamatos és elég

A folyamatos és elegendő bevétel biztosítása túlságosan is sok kisvállalkozás számára okoz problémát. Pedig ha még emlékszel a múlt heti blogbejegyzésemre, akkor tudod, hogy a pénzügyi stabilitás első számú feltétele éppen ez. Hogyan érheti el egy kis cég, hogy folyamatosan legyen elegendő bevétel? Elmesélem.  

A pénzügyi stabilitás 7 sarkalatos pontja egy kisvállalkozásban

A pénzügyi stabilitás egy szépen hangzó fogalom, és lehet is vele találkozni – főleg, ha az ember fia/lánya multinál vagy más nagyobb cégnél dolgozik. Talán még középvállalkozások is szokták emlegetni. De mi van akkor, ha kisvállalkozó vagy? Hogyan lehet elérni a pénzügyi stabilitást egy kis cégnél? Jó hírem van: megvan a módja.  

Árazás áramvonalasítva: a dinamikus árazás

Az árazás nem egyszerűen csak számolgatás. Vagyis nemcsak pénzügyi szempontoknak kell érvényesülniük az árazás során. A marketingről már volt szó a korábbi cikkeimben, hogy hány – sokszor nem is biztos, hogy szembetűnő – ponton kapcsolódik az árazáshoz. De a dolog nem ennyire egyszerű. Főleg, ha a XXI. századra áramvonalasított, ún. dinamikus árazást akarod alkalmazni.  

Árképzés és tévhitek – így ne árazz semmiképp! 2. rész

Az árképzés mindig is sarkalatos pontja egy vállalkozásnak: még mielőtt elindulna egy kisvállalkozás, bármi olyat is tenne, ami a piac számára mutatná, hogy létezik egyáltalán a cég, már be is csődölhet – ha nem jó az árképzés. Ehhez képest mégis létezik még, sőt meglehetősen gyakori a hasraütéses módszerrel végzett árazás, erről írtam a múlt héten. […]

Árképzés és tévhitek – avagy hogyan ne árazz semmiképpen sem?

Az árképzés a vállalkozásnak az a tevékenysége, amelyen a nyereségessége már akkor áll vagy bukik, amikor még a vásárlók előtt meg sem jelent. Sem szolgáltatással, sem termékkel, sem kommunikációval, semmivel. Ha az árképzés ilyen hangsúlyos a vállalkozás nyereségessége szempontjából, akkor hogyan lehet mégis, hogy sokan, már nem kezdők is a hasraütéses módszert használják?  

Meghatározza-e az árazást a konkurencia?

Az árazás körül mindig örökzöld téma, hogy mennyire vegyük figyelembe az áraink meghatározásánál a konkurenseink árait. Különösen kezdő vállalkozók ragadnak bele abba, hogy konkurenciaelemzés címén főként a versenytársak áraira cuppannak rá. Innentől pedig már nem nehéz eljutni addig, hogy “a piacon ezek az árak mennek, akkor én valahová középre lövöm be a saját áraimat”. Pedig […]

KATA, a popsztár – az igazság az egyik legnépszerűbb adózási formáról

A KATA, vagyis a kisadózók tételes adója nagyon népszerű adózási formává nőtte ki magát. (Ellentétben a KIVA-val, a kisvállalkozások tételes adózásával, amely formát a ma Magyarországon bejegyzett több, mint 539 ezer cégből mindössze 7.000 választotta.) A KATA az adónemek között popsztárnak számít – legalábbis a kiscégek és az egyéni vállalkozók között. A kezdő vállalkozók között […]

Egyedül vagy társaságban szereted? – A tervezés mint társasjáték

A tervezés is szóba került egy korábbi cikkemben, pedig akkor az árbevétel volt a téma. Mivel azonban árbevételt is illik tervezni, valamint némelyik kitűzött célunk mérésére a legjobb az árbevétel alakulásának mértéke, így nem véletlen, hogy az árbevétel és a tervezés egy mondatba kerültek. Van azonban a tervezésnek még egy aspektusa, amire ritkán szokták felhívni  tervet […]

Boldog új üzleti évet!

Boldog új üzleti évet kívánok! De tényleg az lesz? Min múlik, hogy egy üzleti év sikeres legyen? Több dolgon is. Az elsőt ezek közül úgy hívják, hogy tervezés.  

Miért fontos az üzleti modell? Doina Ciobanu megmutatja!

Üzleti modell – tapasztalatom szerint a legtöbb kisvállalkozó számára ez valami olyan szintű hókuszpókuszt jelent, mint a mugliknak az aururok bűbájai a Harry Potter-sorozatban. Pedig jó tudni, hogy üzleti modellje minden vállalkozásnak van – még akkor is, ha a vállalkozó nem is töltött vele egy percet sem, hogy megtervezze. Hogy milyen az az üzleti modell, belesimul-e […]

Milliós árbevétel mellett ment csődbe a vállalkozás…

“Milliós árbevétel mellett ment csődbe a vállalkozás…” – akár egy bulvár lap szenzációhajhász cikkének címe is lehetne. Pedig ha hiszed, ha nem, ez a szituáció nem is olyan ritka, hogy szenzációként kellene tálalni. Hogyan mehet csődbe egy vállalkozás, ha az árbevétele éves szinten a tízmilliós nagyságrendet veri, vagy még többet? Avagy egy évtervező tréning tanulságai. […]

Fehér lovagokat a kisvállalkozásoknak! – avagy finanszírozás másképp

A finanszírozás sok kezdő kisvállalkozásnak okoz fejfájást: hiába van a hiper-szuper jó ötlete, ha a vállalkozásindításhoz, és az ötlethez méltó nagyszabású marketingkampányhoz már nincs elég tőkéje – és a bankoktól sem kapna soha annyit, amivel egy ilyen cég finanszírozása megoldható lenne. Mit lehet ilyenkor tenni? Befektetőt kell keresni! Na de milyet?  

Az analitika varázsa – a leltár 3. rész

A leltár az a kimutatás, amit minden vállalkozásnak el kell készítenie. (Legfeljebb nem lesz nagyon terjedelmes, ha kis cég vagy.) Ennek elsősorban vagyonvédelmi-vagyonmegállapítási okai vannak – egyszerűen jó, ha tudod, hogy valójában mid van. De azt is tudod, hogy van olyan helyzet, amikor muszáj vagy leltárt készíteni? Meg azt is, hogy van olyan része az […]

Az analitika varázsa – a leltár 2. rész

Leltár. Ha meghallod ezt a szót kisvállalkozóként, mi jut eszedbe először? Ha az, hogy elmegy az élettől a kedved, akkor megnyugtatlak: csak azért tűnik olyan nagynak, legyűrhetetlennek a feladat, mert nem tudsz még a témáról eleget. Ha azonban már vannak alapvető ismereteid fogalom szintjén a leltárról, akkor talán nár nem akkor a vész. Az meg […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás