Mi van a cash-flow-ban? – avagy a cash-flow dicsérete 3. rész

A cash-flow a kisvállalkozások alapvető pénzügyi eszköze. Már sok szépet és jót leírtam róla két hete és a múlt héten is. Mára azt ígértem, hogy a cash-flow “mutatványos” részéről írok. (Ha nem tudod, mi az, akkor olvasd el az előző posztomat.)  A két bejegyzés megírása közben azonban eszembe jutott még egy nagyon fontos előny, amit […]

Mi van a cash-flow-ban? – avagy a cash-flow dicsérete 2. rész

A cash-flow rengeteg dolog miatt hasznos, ahogyan azt már múlt héten megtudtuk. Van azonban két nagyon fontos előfeltétele, hogy ezt a sok hasznot mind képes legyen számunkra a cash-flow nyújtani. Mégpedig az, hogy mi van benne milyen bontásban, illetve hogy hogyan értelmezzük azt, amit így találunk benne. Ma itt van az ideje, hogy kiderüljön, mi […]

Tudod, hová áramlik a pénzed? – avagy a cash-flow dicsérete 1. rész

A cash-flow az az idegen szó, amitől egy mezei kisvállalkozót menten kiver a víz. Látta, hallotta, olvasta, mert ha valaha is rendbe akarta tenni a pénzügyeit, akkor minimum hatszor jött vele szembe a cash-flow egy órán belül. OK, OK, pénzáramlás, de mire jó? Főleg egy kisvállalkozónak? Miért nem lehet egyetlen kisvállalkozónak sem a homokba dugnia a […]

Lazán, mint a Riga-lánc…

Magabiztos szereplés a médiában – ez sok ember számára elérhetetlen álomnak tűnik. Egy kisvállalkozónak azonban, különösen, ha saját területe szakértőjeként szeretné pozicionálni magát, nem árt megtanulnia, hogyan szerepelhet magabiztosan – vagy azért, mert rendszeresen elő kell adnia mindenféle szakmai fórumon, vagy azért, mert szakértőként kíváncsi lesz rá a sajtó is. Hogyan lehet lazán közszerepelni? Pár […]

Készen állsz? Vagy készen vagy?

Nagyon sokan vannak zavarban, ha nyilvánosan kell szerepelniük. Az, hogy kiállsz több száz, esetleg ezer ember elé beszélni, sokakat riaszt. Ezen lehet gyakorlással segíteni: előre megírod a szöveget, kipróbálod, mennyi ideig tart, amíg elmondod, ha kell, húzol rajta, átírod helyenként, tükör vagy éppen a tablet kamerája előtt gyakorlod, a barátodnak előadod, stb. Ez mind nagyszerű […]

A médiagén

Amikor valaki valamilyen területen magabiztosan jó teljesítményt nyújt, hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy “Persze, neki könnyű, a génjeiben van.” vagy éppen azt, hogy “Erre születni kell, ez egy ösztönös tehetség.” De tényleg elegendőek a gének? Létezik “médiagén”, ami lehetővé teszi, hogy valaki laza nyugalommal szerepeljen a TV-ben, rádióban, a nyomtatott sajtóban? Vagy kell ehhez valami […]

Már Galilei is tudta – a kontrolling lényege

A kontrolling lényege – üzenet a reneszánszkorból A kontrolling igenis fontos – még egy olyan kis cég életében is, mint a Tiéd. És ezt már Galilei is megmondta – pedig hol volt akkor még a kontrolling… Miért is olyan fontos a kontrolling egy kisvállalkozásnak? Egyszerű: mert a mai gazdasági rendszerünk alapja a növekedés. Ergo ha […]

Ármizéria – KKV-k bajban

Néha elnézem egy-egy piac szereplőinek reklámjait, amelyekben szinte ugyanabban az időben és térben (max egy hetes eltolódással) kíméletlenül egymás alá ígérnek. Kiváló példa erre a két legnagyobb magyarországi webshop működése. (Még a Black Friday-t is képesek voltak egymáshoz igazítani, nehogy ugyanazon a héten ígérjenek egymás alá.) Mit csináljon ilyenkor egy közép-, pláne meg egy kisvállalkozás?

Ki kinek az ura?

Az ár. Sok kisvállalkozónak egyenesen mumus. Ha vállalkozol, és éppen ott tartasz, hogy egy új terméknek/szolgáltatásnak árat szabj, akkor már valószínűleg megérted a tojó galambot, miért is van úgy elfoglalva a tipródással. De mi ennek a kínlódásnak az oka, sokszor még olyan vállalkozóknál is, akik nem ma kezdték az ipart – és az árazást? Miért […]

Milyen a jó ár?

Minden vállalkozó életében eljön a pillanat, amikor be kell áraznia a munkáját: a terméket, amit készített, a szolgáltatást, amit nyújt. Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy “Mi is a jó ár az én esetemben?” Pénzügyi coachként most nem fogok azzal foglalkozni, hogy hogyan érvényesítsd az áraidban a költségeidet, a célcsoportod fizetőképességét, a márkádat, vagy éppen […]

A honlap sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod ezek használatát? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezettek a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás